Eden od adutov je všečni dizajn, zato bo yaris cross izstopal v zelo konkurenčnem razredu mestnih križancev. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Eden od adutov je všečni dizajn, zato bo yaris cross izstopal v zelo konkurenčnem razredu mestnih križancev. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Morda kar malce pozno so pri Toyoti unovčili bogate izkušnje z izdelovanjem majhnih avtomobilov in rastoči trend prodaje križancev.

A so se po drugi strani predstavitve novega yarisa pri Toyoti lotili sistematično in odločno. In z mislijo na evropske voznike. Evropski kupci so namreč, statistično gledano, najzahtevnejši kupci in vozniki. Naj bo avto še tako majhen, si v njem želijo kar največ udobja in ugodja.

Hvalimo veliko serijske varnostne opreme

Yaris cross z ergonomijo ne razočara, še manj pa z opremo, ki jo ponuja. A nad udobje bi vseeno postavili sistem Toyota Safety Sense, ki v avto, ne glede na izbiro opremskega paketa, že serijsko prinaša številne varnostno asistenčne sisteme.

Cena yarisa crossa je namreč od 20 pa do skoraj 30.000 evrov. A tudi tisti za 20.000 evrov bo že ponujal sistem za opozarjanje nenamernega zapuščanja voznega pasu, pa sistem za preprečevanje trka s pešci, kolesarji in seveda drugimi vozili.

Toyota yaris cross prinaša drugačno miselnost v priljubljen razred mestnih križancev. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Toyota yaris cross prinaša drugačno miselnost v priljubljen razred mestnih križancev. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Hkrati sistem v primeru neodzivnosti voznika tudi samodejno zavira in se tako, če hitrost vožnje ni previsoka, samodejno izogne morebitni nesreči. Pa to še ni vse, saj serijsko ponuja tudi prepoznavanje pešcev in vozil pri zavijanju v križiščih, s čimer opozori na morebiten trk, ko bi nehote izsilili nasproti vozeči avto ali spregledali pešca, ki prečka cesto. Potem so tu še prepoznava prometnih znakov in radarski tempomat.

To imajo tudi konkurenti, zato se nam zdi, da se bistvena prednost.

Hibridni sistem sam določa, kdaj bo potekala vožnja na elektriko in kdaj ob pomoči bencinskega motorja. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Hibridni sistem sam določa, kdaj bo potekala vožnja na elektriko in kdaj ob pomoči bencinskega motorja. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Veliko električnih kilometrov

Eden glavnih adutov Toyotinega križanca se skriva v dobro znanem hibridnem sistemu, ki ga Japonci pilijo že več kot dve desetletji. Za pogon v testnem avtu je skrbel 1,5-litrski bencinski trivaljnik, ki mu pri naporih pomaga še elektromotor.

Torej klasični Toyotin hibridni pogon, ki ponuja 85 kW sistemske moči. Realno – premalo za športno vožnjo z odločnim pospeševanjem in velikimi hitrostmi. A poslanstvo hibridnega sklopa ni v takšni vožnji, saj se sistem več kot izkaže ob umirjeni mestni vožnji. Da je tako, potrjuje normni krog.

Če vas zanima, koliko bencina smo porabili z njim in koliko prevozili na elektriko, izveste v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.