V Evropi je lexus RX prvič na voljo kot priključni hibrid. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
V Evropi je lexus RX prvič na voljo kot priključni hibrid. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Nedavno so nam na tiskovni konferenci Lexusa povedali, da je RX prvi luksuzni SUV. Pa sem se v hipu zdrznil. Kaj pa je bil potem nekdanji jeep wagoneer iz leta 1963, tisti s furnirjem na boku, tudi tisto je bil bolj mestni terenec za mame v filmsko idiličnih kalifornijskih predmestjih.

Se pa zelo zelo strinjam, da je šele lexus RX prinesel čisto neko drugo dimenzijo vožnje. Ker drugi pionirski SUV-ji so še vedno vozili kot terenci, veliki, okorni in požrešni. Glavna značilnost vožnje je, da je lexus RX miren in izredno tih. In celo na terenu ne boste prestrašili ptičev, tudi kakšnega zajca bo uspelo presenetiti, ker avto ne bo rohnel, ampak tiho, električno plezal. Z vsemi štirimi kolesi, ne samo z zadnjima.

Za varnost skrbi nov paket asistenčnih sistemov Lexus Safety System+ z večjim obsegom zaznavanja senzorjev in kamer, ki ločijo pešce, kolesarje in motoriste. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Za varnost skrbi nov paket asistenčnih sistemov Lexus Safety System+ z večjim obsegom zaznavanja senzorjev in kamer, ki ločijo pešce, kolesarje in motoriste. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Zelo varčen hibrid

Tiha vožnja je mogoča, ker je bil tesni RX-hibrid. Zelo varčen hibrid, kljub svoji velikosti in veliki masi porabi manj goriva kot marsikateri klasičen mali avto. 6,5 litra za sto kilometrov vožnje, in to vožnje, ki je vključevala celo avtocesto in dinamično odpeljan vzpon na bližnji hrib. Pravzaprav se podatek med vožnjo sploh ni kaj bistveno spreminjal, tudi ko sem pritiskal na stopalko za plin. Dvignil se je samo takrat, ko sem vključil polnjenje baterij iz bencina, kar je v tem avtu smiselno samo, če greste v kakšno cono za izključno električne avte, pa še takrat priporočamo, da raje vključite režim za varčevanje elektrike za pozneje.

Ergonomija kokpita temelji na filozofiji tazuna, ki ima svoje korenine v jahanju. Glavni moto je
Ergonomija kokpita temelji na filozofiji tazuna, ki ima svoje korenine v jahanju. Glavni moto je "oči na cesti, roke na volanu". Tudi zato je pred voznikom manjši zaslon z eno samo "številčnico". Zaslon dopolnjujeta zaslon head-up in povsem nov informativno-zabavni zaslon na dotik, ki ga je prvič mogoče upravljati z glasovnimi ukazi "Hej, lexus". Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

To ni samo samo polnilni hibrid, ki vozi veliko časa na elektriko, lahko vozi tudi ves čas na elektriko. Zaloge je za dobrih 50 kilometrov, in ko mu zmanjka elektrike, je pač naprej klasičen samopolnilni hibrid. Je pa velik, to se čuti, to pa je tudi verjetno razlog, da je poraba bencina relativno nizka, poraba elektrike pa relativno visoka: 22 kWh je toliko kot pri velikih in težaških električnih avtih.

Novi RX je tudi nekoliko bolj dinamičen. Celoten test si lahko ogledate v videoposnetku iz oddaje Avtomobilnost.