EX90 je v vseh pogledih točno tak, kot je priljubljeni XC90. To pomeni tudi, da je to 7-sedežnik. In ne pozabimo, da pri Volvu trdijo, da so v njihovih avtomobilih prav vsi potniki enako pomembni in sta zato tudi potnika na zadnjih dodatnih sedežih enako varna. Foto: Volvo
EX90 je v vseh pogledih točno tak, kot je priljubljeni XC90. To pomeni tudi, da je to 7-sedežnik. In ne pozabimo, da pri Volvu trdijo, da so v njihovih avtomobilih prav vsi potniki enako pomembni in sta zato tudi potnika na zadnjih dodatnih sedežih enako varna. Foto: Volvo

Pred slabimi desetimi leti smo na Švedskem v živo pogledali, kako pri Volvu zaletavajo svoje največje terence. Takrat so postavili sistem "Roll Over Protection", ki preprečuje, da bi se avtomobil, potem ko zapelje s ceste v graben, prevrnil na bok ali pa naredil celo nekaj prevalov. Ta sistem najdemo zdaj tudi v tem električnem XC90.

Seveda je dobil novo ime EX90, ampak ta avtomobil ponuja še en novi varnostni element, najdemo ga na strehi. Gre za lidar, ki ga v tem avtomobilu niso vgradili samo zato, da bi ponudili avtonomno vožnjo stopnje 3.

Monika Jablonka-Zietek, podpredsednica Volvo Cars EMEA, je za Avtomobilnost pojasnila: "Pri varnostnih sistemih ni kompromisov. Uporabljamo 16 ultrazvočnih senzorjev, osem kamer in pet radarjev. Poleg tega imamo tehnologijo lidar, ki nam omogoča ne samo, da bomo v prihodnosti sposobni uporabljati avtonomni pogon, ampak bo tudi izboljšala naše varnostne sisteme. Avtomobil bo lahko videl predmete in pešce kar 250 metrov pred avtomobilom. To je nekaj edinstvenega na trgu. Ponoči bo mogoče prepoznati pešce ali živali. To je torej nekaj novega, kar je tudi zasluga lidarja. To je res velik napredek in sprememba, ko gre za varnostne sisteme."

Baterija največjega Volvovega terenca ponuja za dobrih 600 kilometrov električne vožnje, razpoložljivih 111 kWh pa bodo lastniki lahko uporabljali tudi statično, recimo za porabo v domači kuhinji, ko bo na primer domača sončna elektrarna pridelala premalo elektrike. Foto: Volvo
Baterija največjega Volvovega terenca ponuja za dobrih 600 kilometrov električne vožnje, razpoložljivih 111 kWh pa bodo lastniki lahko uporabljali tudi statično, recimo za porabo v domači kuhinji, ko bo na primer domača sončna elektrarna pridelala premalo elektrike. Foto: Volvo

Volan bomo prepustili avtomobilu

Več senzorjev pomeni več dopolnjevanja med njimi. Kar morda spregledajo kamere, zazna radar oziroma kar radar samo zazna, lidar dopolni z obliko, in tako lahko avto bolje razume, kakšna in katera ovira je na vidiku. EX90 ima vse te različne tipe senzorjev vgrajene serijsko, zato da lahko mi vozimo varneje. Poudarek je na "mi vozimo", so pa različni tipi senzorjev hkrati tudi pogoj, da avto dobi dovoljenje, da sme peljati tudi sam, avtonomno. Več različnih tipov senzorjev hkrati pomeni tudi, da ko en tip senzorja odpove, lahko drug senzor še vedno reši morebitno kritično situacijo.

Tehnologija, ki je del standardne opreme in predogled tega, kar bo na voljo za druge prihodnje modele Volvo, vključuje 'varnostni ščit', ki uporablja radar in kamere za pomoč vozniku, ko je utrujen ali pa soočen z motnjami. Foto: Volvo
Tehnologija, ki je del standardne opreme in predogled tega, kar bo na voljo za druge prihodnje modele Volvo, vključuje 'varnostni ščit', ki uporablja radar in kamere za pomoč vozniku, ko je utrujen ali pa soočen z motnjami. Foto: Volvo

EX90 bo imel s serijskim lidarjem dovolj različnih senzorjev, da bo zmogel ponuditi tudi samodejno vožnjo stopnje 3. Govorimo o vožnji, med katero lahko izpustimo volan, preberemo sporočilo na telefonu, če smo le toliko pri stvari, da zmoremo, ko avto odpove, sami prevzeti vajeti spet nazaj v svoje roke. In to sposobnost bodo imeli prav vsi volvi EX90.
"Standardna oprema vseh vozil bo lidar. Strojna oprema bo pripravljena, programska pa bo neobvezna. Ko se bo stranka odločila, ali bo zakonodaja na trgu dovoljevala uporabo tretje stopnje avtonomne vožnje, bo mogoče kupiti določeno opremo ali skleniti naročnino. Tako bo mogoče tudi dodatno uporabljati avtonomni pogon tretje stopnje," pojasnjuje sogovornica.

Še več o največjem električnem Volvu pa v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost.