Motocikli imajo lepo prihodnost. Postanejo lahko zamenjava za drugi ali tretji avtomobil. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Motocikli imajo lepo prihodnost. Postanejo lahko zamenjava za drugi ali tretji avtomobil. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Že v nekaterih delih Evrope, kaj šele sveta je drugače. Barcelona, na primer, velja za mesto z največjim številom motociklov na prebivalca, Nemčija pa je največji EU-mototrg.

V svetovnem merilu največ motorjev na leto pogoltnejo Kitajska, Indija in Indonezija. V vseh teh delih sveta motor seveda nima enake asociacije kot v Evropi ali v ZDA in ni le prevozno sredstvo za prosti čas. Tudi v motociklističnem smislu imamo torej dva povsem ločena svetova – svet v razvoju, kjer je motocikel še vedno prvo prevozno sredstvo za večino prebivalstva, in na drugi strani razvite države, kjer je to eno od dopolnilnih prevoznih sredstev, praviloma za lepše dni in prosti čas.

Prihodnost kaže, da se bosta ta dva svetova zbližala. Motoposel, ki je v svetovnem merilu težek približno 110 milijard evrov, ima namreč velike načrte za rast, in to nikakor ne samo z motocikli za prosti čas. Proizvajalci ne računajo le na tiste, ki imajo dovolj denarja in prostega časa, ampak še bolj na tiste, ki bodo v prihodnjih letih iskali alternativo za avtomobil v mestno-primestnih dnevnih migracijah.

Vožnja z motorjem zaposli možgane. Foto: MMC RTV SLO/AMZS
Vožnja z motorjem zaposli možgane. Foto: MMC RTV SLO/AMZS

Motocikel kot alternativa avtomobilu

V prihodnjih desetih letih bo na naše trge začelo postopoma prihajati vse več motorjev na dveh, treh in tudi štirih kolesih, ki bodo seveda tudi izdatno elektrificirani. Ponujali bodo povsem novo raven udobja in varnosti in bodo za to hitro postali odlična alternativa za drugi ali tretji avtomobil.

Prvi znanilec tega drugačnega razumevanja vožnje z motorjem je lanski učinek kode 125. Pa še en pogled na to, kaj vse vožnja z motorjem pomeni, če nanjo gledamo v širšem, in ne samo uživaškem kontekstu. Japonski raziskovalci so merili učinkovitost zaposlenih takoj po prihodu na delovno mesto. Izkazalo se je, da so bili najbolj produktivni tisti, ki so na delo prišli z motorjem.

To pa za to, ker vožnja z motorjem bistveno bolj zaposli možgane, saj moramo med vožnjo paziti na veliko več nevarnosti in predvideti veliko več različnih scenarijev kot pri vožnji z avtomobilom. Seveda, če možgane med vožnjo zaposlimo. Upam, da ti med zimo niso preveč počivali. V bistvu je vožnja z motorjem kot reševanje uganke, v prostem času uri možgane.

V Avtomobilnosti smo obiskali ogrevalni trening v CVV-ju Vransko. Vabljeni k ogledu videoreportaže.

Obvestilo uredništva:

Mnenje avtorice oziroma avtorja ne odraža nujno stališč uredništev RTV Slovenija.