Motoristi lahko vse do poletja na cestah pričakujejo pesek, prah z ostanki soljenja, v višje ležečih predelih pa še morebitne ostanke snega ob cesti. Ceste so tudi polne zalivk, razpok, udarnih lukenj, rezkanega asfalta in podobno, vse to pa so lahko pasti za motoriste. Foto: AMZS
Motoristi lahko vse do poletja na cestah pričakujejo pesek, prah z ostanki soljenja, v višje ležečih predelih pa še morebitne ostanke snega ob cesti. Ceste so tudi polne zalivk, razpok, udarnih lukenj, rezkanega asfalta in podobno, vse to pa so lahko pasti za motoriste. Foto: AMZS

Skoraj poletne temperature so že premamile številne motoriste, da so iz garaže zapeljali motocikle, ki so pozimi počivali. Na Avto-moto zvezi Slovenije (AMZS) opozarjajo, da so lahko prvi spomladanski kilometri zelo nevarni in polni pasti, zato so pripravili nekaj nasvetov za varen začetek motoristične sezone.

AMZS-jev inštruktor varne vožnje in vodja programov za motoriste v AMZS-jevem Centru varne vožnje na Vranskem Vojko Safran svetuje, da vsak posameznik pred začetkom sezone na motociklu preveri količino oziroma raven zavorne tekočine v kontrolni posodi obeh zavor. Motoristi naj bodo pozorni tudi na starost zavorne tekočine in število prevoženih kilometrov, saj z leti zavorna tekočina izgublja kakovost in lahko ob večji obremenitvi, kot je vožnja po klancu navzdol, ostanejo brez zavor.

Inštruktor AMZS-ja opozarja, da naj tudi takrat, ko se z motorjem odpeljemo 'samo na kavo', poskrbimo za ustrezno pripravo motorja, zaščitno obleko, bomo pozorni in osredotočeni na vožnjo ter druge udeležence v prometu in upoštevamo predpise, saj je največ hudih prometnih nesreč ravno v domačem kraju. Foto: AMZS
Inštruktor AMZS-ja opozarja, da naj tudi takrat, ko se z motorjem odpeljemo 'samo na kavo', poskrbimo za ustrezno pripravo motorja, zaščitno obleko, bomo pozorni in osredotočeni na vožnjo ter druge udeležence v prometu in upoštevamo predpise, saj je največ hudih prometnih nesreč ravno v domačem kraju. Foto: AMZS

Veliko lahko storite že sami

Sami lahko preverijo tudi raven olja pogonskega motorja, raven hladilne tekočine, tlak in morebitne vidne poškodbe tekalne površine ter bočnic pnevmatik in globino profila. Če letno prevozijo malo kilometrov, je lahko profil tudi pri na primer štiri leta stari pnevmatiki morebiti še dober, a ker se pnevmatike starajo in z leti otrdijo, je vredno razmisliti o menjavi, opozarja Safran.

Safran, tudi sam motorist, prav tako svetuje pregled delovanja vzvodov, morebitne vidne zunanje poškodbe napeljav zavornega sistema in vseh vzvodov ter električne napeljave, tudi vzmetenje in baterijo.
Motorji so pozimi resda počivali v garažah, a to ne pomeni, da so se morali zimskemu spanju predati tudi motoristi.

Ker so se vozniki avtomobilov in drugi udeleženci v prometu čez zimo odvadili motoristov na cestah, je treba biti na začetku sezone še toliko bolj pozoren in previden. Foto: BoBo
Ker so se vozniki avtomobilov in drugi udeleženci v prometu čez zimo odvadili motoristov na cestah, je treba biti na začetku sezone še toliko bolj pozoren in previden. Foto: BoBo

Za začetek krajše vožnje

"Na začetku sezone se moramo zavedati, da nimamo enake motoristične kondicije kot na koncu prejšnje sezone, ko smo že prevozili več tisoč kilometrov. Glede na to, da vožnja z motornim kolesom zahteva popolno psihofizično prisotnost in občutek, bodimo na to ob začetku sezone še posebej pozorni. Pri vožnji enostavno ne smemo delati napak, saj je že najmanjša napaka lahko usodna," pravi Safran.

Predlaga, da na začetku sezone motoristi izbirajo krajše izlete z večkratnimi postanki. Ne glede na dolžino vožnje pa ne smejo pozabiti na primerno zaščitno obleko. Ta naj bo kričečih barv, ker so vidne in ker vse druge udeležence opozarjajo na njihovo prisotnost v prometu, pri tem pa naj tega ne izkoriščajo. Svetuje ustrezno skrb za čelado, saj je to bistvenega pomena za dobro zaščito in tudi za uporabo.