Projekt Hydrocycle ni le projekt za zabavo, ampak je mišljen kot resna alternativa mobilnosti. Foto: Fraunhofer IWU
Projekt Hydrocycle ni le projekt za zabavo, ampak je mišljen kot resna alternativa mobilnosti. Foto: Fraunhofer IWU

Vozilo na gorivne celice z rezervoarji za vodik mora biti veliko in le-te se obrestujejo samo pri težkih tovornjakih – tako še vedno meni veliko strokovnjakov v avtomobilski industriji.

Konzorcij pa želi do konca leta izdelati vozno motorno kolo, ki bo kot demonstrativno vozilo zadostilo evropskim predpisom o registraciji in certificiranju. Največji izziv je izdelava izjemno kompaktne gorivne celice z zadostno močjo. Rezervoar za vodik je lahko zelo majhen: samo z enim kilogramom vodika bi motocikel lahko prevozil več sto kilometrov, namere razvijalcev navaja spletni portal Automobilwoche.

Motorno kolo na vodik naj ne bi služilo le za vajo, ampak bolj kot navdih za mobilnost prihodnosti. Motocikel je okreten, kompakten in zato zanimiv za mestne dostavne službe in dostavljavce paketov v mestu, menijo pri konzorciju.
"Omogoča CO2-nevtralno mobilnost in prispeva k zmanjšanju emisij hrupa," pojasnjuje vodja projekta pri IWU Ulrike Beyer. V primerjavi z baterijsko-električnimi rešitvami motocikel na gorivne celice ponuja večji doseg in krajši čas polnjenja.

Poleg IWU-ja v Chemnitzu in praške tehnične univerze je med projektnimi partnerji še podjetje WätaSwärmetauscher Saschsen GmbH, ki za ta namen razvija novo generacijo sklopov gorivnih celic. Vključena sta tudi oblikovalski studio 1to1 design (Praga) in češki raziskovalni inštitut ÚJV Řež.

V Avtomobilnosti se pogosto posvečamo alternativnim gorivom. Vodik smo bolj podrobno spoznali ob gostovanju Toyotinega avtobusa na ljubljanskih ulicah. Vabljeni k ogledu videoreportaže.