
Po navedbah avtomobilskega dobavitelja Aptiv bodo zasebniki lahko do leta 2030 že kupovali vozila, ki bodo večinoma avtonomna.
Začetek prvih storitev robotskih taksijev v mestih pa pričakujejo že leta 2023, je ob robu spletne izdaje tehnološkega sejma zabavne elektronike CES v Las Vegasu dejal šef tehnološke družbe Aptiv Glen De Vos.
Pričakovati je hitro izboljšanje sistemov
Na letošnjem digitalnem CES-u, ki sicer vsako leto tradicionalno januarja poteka v Las Vegasu v ZDA, je Aptiv predstavil novo platformo za pomoč voznikom. Pri dobavitelju avtomobilski industriji predvidevajo, da se bo v prihodnjih letih postopoma širila funkcija pomoči v avtomobilih na vse več različnih voznih situacij. "To je osnova," je dejal De Vos.

Za širšo uporabo sistemov za avtonomno vožnjo bo sčasoma obdelanih več informacij s senzorjev, z naraščanjem števila komponent pa bo treba ustvariti še več varnosti. Hkrati je prepričan, da bodo še izboljšali trenutno razvite sisteme robotskih avtomobilov, v nekaj letih pa bi jih lahko tudi industrijsko proizvajali po razumnih stroških.
Od tretje do pete stopnje
Trenutna Aptivova platforma je zasnovana za tretjo stopnjo avtonomne vožnje ‒ to pomeni, da ima avtomobil vgrajene sisteme za pomoč vozniku, ki lahko pod določenimi pogoji samostojno prevzamejo določene naloge med vožnjo, vendar jih mora voznik vseskozi nadzorovati. Pri 4. stopnji vozila v danih okoliščinah delujejo popolnoma neodvisno ‒ na primer na avtocesti, v mestu ali na območjih z omejitvami. Vendar mora biti voznik še vedno pripravljen prevzeti nadzor, ko ga za to pozove tudi avtomobil.
Samo pri stopnji 5 lahko vozila v vseh okoliščinah vozijo samostojno. De Vos je poudaril, da bo trajalo nekaj časa, da se bo to tudi zgodilo. "Na koncu ljudje tudi nismo vedno primerni za 5. stopnjo," dodaja.