Britanska zakonodaja trenutno prepoveduje samovozeča vozila v prometu. Fotografija je simbolična. Foto: EPA
Britanska zakonodaja trenutno prepoveduje samovozeča vozila v prometu. Fotografija je simbolična. Foto: EPA

S 15. majem bo na 20-kilometrski liniji začelo voziti pet avtobusov, ki bodo vsak teden prek mostu Forth Road prepeljali okoli 10.000 ljudi, poroča Guardian. Vozila bodo za vožnjo po vnaprej izbranih cestah uporabljala senzorje, njihova najvišja hitrost pa ne bo presegla 80 km/h.

Kljub samovozeči tehnologiji bosta avtobus upravljala dva člana osebja, kar je dvakrat več ljudi kot pri običajnih avtobusih. Na voznikovem sedežu bo sedel "varnostni voznik", ki bo nadzoroval tehnologijo.

Poleg njega bo na avtobusu tudi sprevodnik, ki bo potnikom pomagal pri vkrcanju, nakupu vozovnic in morebitnih vprašanjih, je pojasnil največji britanski upravljavec avtobusov Stagecoach.

Nekdanja škotska premierka Nicola Sturgeon ob mostu Forth Road. Foto: EPA
Nekdanja škotska premierka Nicola Sturgeon ob mostu Forth Road. Foto: EPA

Britanska zakonodaja še ne dovoljuje uporabe popolnoma samovozečih vozil v prometu, zato v testnem projektu samovozečih avtobusov niti ne predvidevajo umika varnostnega voznika.

Škotska kot poligon za samovozeča vozila?

Škotski minister za promet Kevin Stewart je projekt označil za "vznemirljiv mejnik", ki bi lahko Škotski pomagal "uveljaviti verodostojnost na svetovnem prizorišču", saj bi lahko država postala poligon za testiranje samovozečih vozil.

Poleg tega v škotski vladi upajo, da bodo samovozeča vozila sčasoma postala hitrejša in varnejša od vožnje z voznikom, saj je za 88 odstotkov prometnih nesreč kriva človeška napaka.

Uvajanja avtobusov brez voznikov nameravajo leta 2025 preizkusiti še v treh evropskih mestih, ko bodo skupno 45 avtobusov na ceste poslali v Ženevi, nemškem Kronachu in Oslu. Kratke preizkuse samovozečih avtobusov pa so v preteklosti že opravili denimo v Rimu in Seulu.