Aplikacijo Girocarshare lahko vsak uporabnik pametnega telefona prenese brezplačno. Vanjo se prijavi in registrira, aplikacija pa preveri resničnost vnesenih podatkov in fotografij. Takoj zatem lahko uporabnik že odda ali najame avtomobil. Tisti, ki avtomobil oddaja, ceno najema določi sam. Foto: Girocarshare
Aplikacijo Girocarshare lahko vsak uporabnik pametnega telefona prenese brezplačno. Vanjo se prijavi in registrira, aplikacija pa preveri resničnost vnesenih podatkov in fotografij. Takoj zatem lahko uporabnik že odda ali najame avtomobil. Tisti, ki avtomobil oddaja, ceno najema določi sam. Foto: Girocarshare

S pomočjo delitvene ekonomije bodo uporabniki morda tako lahko najeli tudi sosedov avtomobil. Model deljenja vozila deluje prek posebej za to razvite mobilne aplikacije in uvaja koncept delitvene ekonomije na slovenski avtomobilski trg, so v sporočilu za javnost zapisali razvijalci.

Vsak drugi ima v Sloveniji svoje vozilo

Delitvena ekonomija

V Sloveniji so prvi koraki k delitveni ekonomiji že bili narejeni, večinoma s tujimi aplikacijami oz. spletnimi stranmi, kot je Airbnb za oddajo stanovanj. Vendar pa se pogosto pojavi vprašanje plačila davkov od prihodkov, ustvarjenih na ta način. Kako bo torej na ustvarjanje prihodka fizične osebe z oddajo avtomobila gledala država, tudi v tem primeru ni jasno.

V Sloveniji je po podatkih statističnega urada trenutno registriranih 1,1 milijona osebnih vozil, kar pomeni, da ima skoraj vsak odrasel Slovenec svoje osebno vozilo. A namesto da posameznik avtomobil kupi, ga lahko za lastne potrebe najame in s tem poleg denarja prihrani med 10 in 16 ton ogljikovega dioksida, ki nastanejo ob izdelavi povprečnega vozila, kot so izračunali v britanskem Guardianu. Enako porabo izpustov predstavlja vožnja do približno 100.000 kilometrov z rabljenim osebnim avtomobilom.

Eno deljeno vozilo nadomesti 15 zasebnih

Economist ob tem ugotavlja, da lahko eno deljeno vozilo, ki ga uporablja več voznikov, nadomesti 15 zasebnih vozil. Ključne prednosti delitvene ekonomije imajo zelo pozitiven vpliv predvsem v mestih, saj poleg manjših avtomobilskih izpustov zmanjšujejo prostorsko stisko parkiranih vozil. Z zmanjšanjem pločevine se razbremenjuje tudi okolje.
Uporaba novega modela za deljenje vozil pa navsezadnje prinaša finančne prednosti tako za lastnika kot za najemnika vozila. Slovenci namenimo približno tretjino mesečne plače za lastništvo in vzdrževanje avtomobila, čeprav je povprečen avtomobil 96 odstotkov časa neuporabljen. Z deljenjem avtomobila vsaj pet dni na mesec si lahko povprečen uporabnik pokrije mesečni strošek lastništva in vzdrževanja avtomobila.

Aplikacija Girocarshare je bazo vozil razširila tudi na dostavna vozila, primerna za večje prevoze in selitve, avtomobile za vsakodnevno rabo, električne avtomobile, športne avtomobile za zabavo in avtodome za počitnice. Foto: Ford
Aplikacija Girocarshare je bazo vozil razširila tudi na dostavna vozila, primerna za večje prevoze in selitve, avtomobile za vsakodnevno rabo, električne avtomobile, športne avtomobile za zabavo in avtodome za počitnice. Foto: Ford

Prihranek ogljikovega dioksida

"Predvidevamo, da bomo v Sloveniji v prvih petih letih z omogočanjem najema milijona električnih vozil, ki prevozijo 100 kilometrov dnevno, ustvarili le 12.000 ton CO2. Brez uvedbe koncepta deljenja vozil pa bi v enakem časovnem obdobju ustvarili 225.000 ton CO2," poudarja razliko, ki jo prinaša delitvena ekonomija, Klemen Furlan, idejni vodja, partner in direktor GiroCarShare.

Da bosta voznik, ki avtomobil najame, in uporabljeni avtomobil ustrezno zavarovana, so razvijalci Girocarshara stopili v sodelovanje z Zavarovalnico Triglav, ki je oblikovala inovativen model avtomobilskega zavarovanja s plačilom po uporabi. Tako je najeto vozilo zavarovano s polnim kasko zavarovanjem, ki ga najemnik plačuje le v času, ko je vozilo v najemu in ki ne vpliva na obstoječe zavarovanje vozila. S tem lahko lastniku vozila omogočajo zanesljivo oddajanje vozila, najemniku pa brezskrbno vožnjo.