Rafale je ponovno Renaultov model presežkov in tako nas je nekoliko spomnil na zmogljive družinske avtomobile, kot sta bila na primer R21 in safrane, obenem pa tudi na modela vel satis in celo avantime, ki sta sicer bila nekoliko pred svojim časom, a oba sta poskušala ponuditi presežke na področju počutja v potniški kabini in uporabnosti vozila. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Rafale je ponovno Renaultov model presežkov in tako nas je nekoliko spomnil na zmogljive družinske avtomobile, kot sta bila na primer R21 in safrane, obenem pa tudi na modela vel satis in celo avantime, ki sta sicer bila nekoliko pred svojim časom, a oba sta poskušala ponuditi presežke na področju počutja v potniški kabini in uporabnosti vozila. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Ne dobimo velikokrat priložnosti, da na predstavitvi spoznavamo letala, zato smo priložnost tokrat absolutno izkoristili. Spoznali smo C.460 “Rafale”, čudovit primerek francoskega lahkega letala, ki ga je leta 1934 predstavilo aviacijsko podjetje Caudron-Renault.

To letalo je bilo ustvarjeno za aeronavtična tekmovanja in postavljanje hitrostnih rekordov med lahkimi letali. Že istega leta, kot je bilo predstavljeno, je to letalo doseglo za tiste čase vrtoglavih 445 kilometrov na uro. Originalnih šest primerkov tega letala sicer ni ohranjenih, vseeno pa gre v primeru tega razstavljenega letala za lepo in tudi letečo repliko.

In ime “rafale” si je od letala izposodil tudi novi Renaultov CUV, ki bo v ponudbi tega proizvajalca, kot vse kaže, zelo poseben in izstopajoč. In na to nakazuje že posebna pisava, s katero je to slovito ime “odtisnjeno” na njegov zadek.

Novi renault rafale je prvi serijski avtomobil, ki je v celoti oblikovan v skladu z novim oblikovnim jezikom znamke Renault. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Novi renault rafale je prvi serijski avtomobil, ki je v celoti oblikovan v skladu z novim oblikovnim jezikom znamke Renault. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Prinaša pomembne novosti za znamko Renault

Rafale si 75 odstotkov delov deli z že poznanima modeloma austral in espace. In če se vam to morda veliko, moram priznati, da sem sam menil, da bo rafale tema modeloma še bolj soroden. Novinec namreč prinaša nekaj zanimivih in pomembnih novosti.

Za začetek je tu njegov videz, na katerega bo pričakovano stavil res ogromno. Prednja maska je sicer zaprta, a dovajanje zraka poteka le skozi spodnjo odprtino. Ima izjemno zanimive dvobarvne detajle, ki pogledu nanje ustvarijo zelo poseben optični učinek.

Avto v dolžino mer 4,71 metra, v višino pa 1,61. Medosna razdalja je ista kot pri espacu 2,74 metra, a je avto širši. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Avto v dolžino mer 4,71 metra, v višino pa 1,61. Medosna razdalja je ista kot pri espacu 2,74 metra, a je avto širši. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Na splošno gre za prvi model, ki je v celoti oblikovan po novih smernicah znamke. Te je uvedel novi “šef” oblikovanja Gilles Vidal, ki je k Renaultu nedavno prestopil od Peugeota.
Vidal je imel s svojo ekipo tokrat precej zahtevno nalogo, saj gre v primeru modela rafale za novega zastavonošo Renaultove ponudbe oziroma model, ki bo umeščen popolnoma na njen vrh.

Gre torej za avto, ki bo moral poleg racionalnega vidika zadovoljiti tudi tiste, ki si od avtomobila želijo presežkov. In sam menim, da z oblikovnega vidika ta avto zagotovo lahko označimo za presežek.

Zadaj se sedi praktično enako kot v espaceu, kar je za vozilo s to obliko odličen podatek. Zaradi dolge medosne razdalje je Renaultovim inženirjem namreč uspelo, da je prostora za glavo le za približno centimeter manj kot v espaceu, in tako menim, da bodo tudi zadaj dolge poti v tem avtomobilu lahko zelo prijetne. Foto: Renault
Zadaj se sedi praktično enako kot v espaceu, kar je za vozilo s to obliko odličen podatek. Zaradi dolge medosne razdalje je Renaultovim inženirjem namreč uspelo, da je prostora za glavo le za približno centimeter manj kot v espaceu, in tako menim, da bodo tudi zadaj dolge poti v tem avtomobilu lahko zelo prijetne. Foto: Renault

1000 kilometrov brez ustavljanja

Model rafale bo poganjal Renaultov hibridni pogon nove generacije, ki nas je prepričal že ob testu modelov austral in espace. Ampak ta klasični hibridni pogon z 1,2-litrskim trivaljnikom, dvema elektromotorjema in 147 kilovati moči bo le vstopna opcija.

Medtem ko austral in espace štirikolesnega pogona ne ponujata, pa bo rafale lahko gnan tudi s pomočjo dodatnega elektromotorja, ki bo nameščen tudi na zadnjo os.
Gre za hibridni štirikolesni pogon, ki bo del priključnohibridnega pogona z oznako 300, ki seveda govori o konjskih močeh, prevedeno pa ima ta pogon razmeroma zajetno moč 221 kilovatov.

Obe različici rafala naj bi bili zmožni prevoziti 1000 kilometrov brez obiska bencinske črpalke oziroma polnjenja baterije. In to po besedah Renaulta ni le podatek za marketing, ampak nekaj, kar bi moralo v avtomobilih takšne velikosti vselej veljati za standard.

Ob vožnji na zelo razgibanih regionalnih cestah v Andaluziji pa smo lahko ugotovili, da je bil rafale deležen tudi nekaj izboljšav na področju voznih lastnosti. Pa tu ne govorimo le o udobju, ampak tudi o področju dinamike.

Rafale ima med drugim rafale generacijo krmiljenja zadnjih koles 4CONTROL. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Rafale ima med drugim rafale generacijo krmiljenja zadnjih koles 4CONTROL. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Poznana notranjost

Voznikovo mesto prinaša podobne rešitve kot pri modelu austral. Velik napredek je bil narejen pri kakovosti materialov in priročnosti po zaslugi odlagalnih mest in seveda, zelo dobrodošla lastnost osrednjega sistema je standardna integracija Googlovih storitev na čelu z zemljevidi.
Na armaturi so številni zelo lični detajli, na primer osvetljen logotip Alpine na sedežu, ki celo utripa v ritmu bitja srca. Boste pa pravo usnje v tem avtomobilu iskali zaman. Še ena letalska povezava rafala z letalstvom, zelo preprost, a privlačen detajl je ta premični pokrov sredinske konzole in zanj so njegovi snovalci črpali navdih iz aeronavtike in urarstva, poslušajte. Ta naslon je zelo priročen, da nanj naslonimo roko in tipkamo pod osrednjim zaslonom.

Glavni tehnološki priboljšek v notranjosti pa je steklena panoramska streha z nastavljivo prosojnostjo. Ta streha je brez običajnega senčila, tega pa nadomešča posebna tehnologija, ki temelji na električno spodbujenih premikih molekul.

To streho lahko zatemnimo tudi z glasovnim ukazom Googlu, zanimivo in koristno pa je tudi, da si lahko potniki zadaj streho zatemnijo z različnim nivojem od potnikov spredaj.

Še več o novem Renaultovem modelu pa v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost.