Največja sprememba je opazna na sprednjem delu z novimi, naprednimi IQ light HD žarometi, vsakega sestavlja 19.216 mikro LED-svetilk. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Največja sprememba je opazna na sprednjem delu z novimi, naprednimi IQ light HD žarometi, vsakega sestavlja 19.216 mikro LED-svetilk. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Naj spomnimo, da je touareg svoje vlečne sposobnosti dokazal že, ko je vlekel velikega jumbo boeinga. To so bili časi, ko so Volkswagnovi inženirji smeli dokazati svojo strast in pa tehnično drznost ter tako vgraditi motorje V8, V10 in celo V12, kar se danes zdi žal bogokletno.

In ta žal je seveda moje osebno mnenje, izrekel sem ga z nostalgijo v srcu, lahko pa dodam, da se po tistih strastnih časih toži tudi Volkswagnovim inženirjem. Pa vseeno niso obupali, in ta nevdanost v usodo se pri prenovljenem touaregu imenuje R.

Pestra motorna ponudba

Na voljo so bencinski, dizelski in priključno hibridni pogon. Skupaj je mogoče izbirati med petimi pogonskimi različicami. 3,0-litrski motorji V6 so: en turbobencinski motor (250 kW/340 KM), dva turbodizelska motorja (170 kW/231 KM in 210 kW/286 KM) ter dva priključna hibrida (bencinski motor V6 in elektromotor). Priključno–hibridni pogon v touaregu eHybrid razvije sistemsko moč 280 kW (381 KM), v touaregu R eHybrid pa 340 kW (462 KM). Vsi motorji so serijsko kombinirani z 8-stopenjskim avtomatskim menjalnikom in stalnim štirikolesnim pogonom.

Touareg je zdaj serijsko opremljen z novim senzorjem obremenitve strehe, ki je povezan z elektroniko podvozja. Prednost: večja okretnost. Če je na vozilu nameščen strešni kovček, senzor to zazna in informacijo posreduje asistenčnim sistemom, kot je ESC, ki hitreje poseže v upravljanje, da s tem poveča vozno stabilnost. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Touareg je zdaj serijsko opremljen z novim senzorjem obremenitve strehe, ki je povezan z elektroniko podvozja. Prednost: večja okretnost. Če je na vozilu nameščen strešni kovček, senzor to zazna in informacijo posreduje asistenčnim sistemom, kot je ESC, ki hitreje poseže v upravljanje, da s tem poveča vozno stabilnost. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Iskrilo se je

Preizkusili smo ga na Norveškem, na isti poti, kjer se je v filmu o Jamesu Bondu podil tudi že Daniel Craig. In vozili smo priključnega hibrida. Baterija ima uporabno kapaciteto 14,3 kWh, kar pomeni doseg na elektriko (po WLTP) do 52 kilometrov. Hibrid ni zgolj zato, da bi šli po mestu na elektriko, ampak še bolj zato, da je vožnja še posebej eksplozivna. Velika moč se v vožnji še kako pozna, saj tudi šestvaljnik lepo potegne in ob tem čudovito zaprede, a elektrika to naredi brez obotavljanja.

Kabina je v znamenju velikih zaslonov (serijsko), dobil je napredne zemljevide v visokoločljivostni grafiki, tudi govorni pomočnik je bil izboljšan. Foto: Volkswagen
Kabina je v znamenju velikih zaslonov (serijsko), dobil je napredne zemljevide v visokoločljivostni grafiki, tudi govorni pomočnik je bil izboljšan. Foto: Volkswagen

Na prvi predstavitveni vožnji smo se s touaregi povzpeli z nivoja morske gladine na skoraj tisoč metrov visoko goro Eikesdalen. Na ovinkasti makadamski cesti smo lahko začutili odzivnost, natančnost krmiljenja, pa celo komfortno požiranje lukenj. Skratka, touareg je tudi po prenovi predvsem velik SUV, v prvi vrsti namenjen tisti, ki z njim ne bodo zgolj paradirali po mestnih ulicah, ampak ga bodo kupili zaradi praktičnosti.

Če vas zanima, kako nas je navdušila vožnja po slikoviti pokrajini, vas vabimo na ogled videoreportaže iz oddaje Avtomobilnost.