Ariya je velik križanec, ki v dolžino meri 4,59 metra, v širino 1,85 metra, v kabini pa razvaja na račun dolge medosne razdalje 2,77 metra. Občutek prostornosti lahko najlažje primerjamo s tistim v enoprostorcih. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Ariya je velik križanec, ki v dolžino meri 4,59 metra, v širino 1,85 metra, v kabini pa razvaja na račun dolge medosne razdalje 2,77 metra. Občutek prostornosti lahko najlažje primerjamo s tistim v enoprostorcih. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Nissan je že na začetku preteklega desetletja predstavil svoj prvi serijski električni avto. Nato smo kar 12 let čakali na drugega, ko se je uspešnemu pionirju leafu pridružila ariya. Potem smo čakali še dodatni dve leti, da je ta težko pričakovana ariya končno, uradno prispela na slovenske ceste.

Kako to, da je trajalo še dve leti več, da je avto prišel v Slovenijo? Pri slovenskem uvozniku za vozila Nissan izpostavljajo dve težavi. V Evropi je bilo ogromno pobranih prednaročil, zato so imeli prednost v proizvodnji. Druga težava pa se je pojavila z vojno v Ukrajini, ki je za seboj potegnila velike težave v proizvodnji zaradi pomanjkanja raznih sestavnih delov. V nekem trenutku je Nissan sprejel odločitev, da bodo morale določene države še malo počakati na začetek prodaje vozila.

Platformo so Nissanovi inženirji poimenovali kar čarobna leteča preproga, saj jim ponuja številne priložnosti, kakršnih do zdaj pri oblikovanju običajnih avtomobilov niso imeli. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Platformo so Nissanovi inženirji poimenovali kar čarobna leteča preproga, saj jim ponuja številne priložnosti, kakršnih do zdaj pri oblikovanju običajnih avtomobilov niso imeli. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Minimalizem in veliko notranjega prostora

V Avtomobilnosti smo ta avtomobil zato v tujini že nekajkrat preizkusili in ugotovili, da gre za nadpovprečno prostornega, pa tudi spodobno dinamičnega križanca, kar mu omogoča nova platforma, ki jo je Nissan razvil za celoten koncern.

Ariya ponuja dvo- ali štirikolesni pogon ter baterijo z uporabno kapaciteto 63 ali 87 kilovatnih ur. Manjša baterija naj bi, po sicer težko dosegljivih uradnih podatkih, zadoščala za 360 kilometrov vožnje z enim polnjenjem, večja pa za kar 500 kilometrov. Kakšno različico pa bodo predvidoma najbolj računali slovenski kupci?

Nissanove izkušnje kažejo, da se okoli 30 odstotkov kupcev odloči za manjšo baterijo, 70 odstotkov za večjo, od teh, ki se odločijo za večjo, se jih polovica odloči za dvokolesni, druga polovica pa za štirikolesni pogon.

Če izberete vozilo s štirikolesnim pogonom, lahko v prtljažnik pospravite za 415 litrov prtljage, pri različici s pogonom na prednji kolesni par pa 468 litrov. S tem vozilom lahko za seboj vlečete prikolico z maso 1,5 tone. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Če izberete vozilo s štirikolesnim pogonom, lahko v prtljažnik pospravite za 415 litrov prtljage, pri različici s pogonom na prednji kolesni par pa 468 litrov. S tem vozilom lahko za seboj vlečete prikolico z maso 1,5 tone. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Ko delamo vse več kilometrov z ariyo, dobivamo občutek, da gre res za nekoliko večji odmik vozila od ostalih v širši skupini avtomobilskih proizvajalcev, ki jo sooblikuje Nissan. In to je bil v resnici tudi eden izmed glavnih ciljev snovalcev tega avtomobila, ki so želeli narediti tipično japonski avto.

Prostora med voznikom in sopotnikom spredaj, kjer ni sredinske gredi sredi avtomobila, je veliko. Pri Nissanu so želeli ustvariti japonski minimalizem. Kabina ni natrpana z različnimi stvarmi. Pri Nissanu stavijo na to, da ljudje zaupajo japonski tehnologiji.
O nissanu ariyi smo v uredništvu Avtomobilnost že pripravili nekaj prispevkov, ki vam bodo ponudili praktično vse želene informacije o vozilu – zdaj, ko nas to zaradi prihoda v Slovenijo še toliko bolj zanima.

Z njegovimi snovalci smo se tako recimo pogovarjali na Švedskem, v Andori smo na najvišje ležečem dirkališču preizkušali njegov štirikolesni pogon, na tokijski obvoznici pa smo se z njim vozili kar brez rok. Vabljeni k ogledu različnih videoreportaž iz oddaje Avtomobilnost.