Ariya je opremljena s sistemom za prepoznavo glasu z napredno tehnologijo razumevanja naravnega jezika za upravljanje asistenčnih funkcij v avtomobilu. Foto: Nissan
Ariya je opremljena s sistemom za prepoznavo glasu z napredno tehnologijo razumevanja naravnega jezika za upravljanje asistenčnih funkcij v avtomobilu. Foto: Nissan

Ariya z novo obliko in vgrajeno tehnologijo ter dvema različno zmogljivima elektromotorjema in pogonoma odpira novo poglavje v Nissanovi zgodovini.

To razkriva že oblika vozila, po kateri se takoj loči električno vozilo od klasične Nissanove ponudbe SUV. Naj bodo to velikanska, 19- ali 20-palčna kolesa, nov logotip, sestavljen iz 20 LED-diod ali zadnji žarometi, ki so, ko vozilo miruje, zatemnjeni, ob vožnji pa svetijo v rdeči barvi.

Haptična stikala

Za kabino je značilno, da je nadpovprečno prostorna, minimalistična in digitalizirana z velikimi zasloni. Stikal za upravljanje klime in drugih sistemov ne boste našli, saj vse deluje prek haptičnih stikal, ki z vibriranjem ob dotiku zagotavljajo enak občutek kot mehanska stikala in so vgrajena v osrednji del armaturne plošče. Vidna so le, kadar je avtomobil vključen.

Voznik lahko na daljavo preveri status baterije, ob vnaprej programirani poti bo pametni načrtovalec poti (Intelligent Route Planner) samodejno poslal opozorilo, kdaj je treba kreniti na pot. Foto: Nissan
Voznik lahko na daljavo preveri status baterije, ob vnaprej programirani poti bo pametni načrtovalec poti (Intelligent Route Planner) samodejno poslal opozorilo, kdaj je treba kreniti na pot. Foto: Nissan

Lahko je mobilna pisarna

Konstrukcijska osnova za povsem električni pogon je omogočila ukinitev omejitev, oblikovalci pa so lahko oblikovali prostorno kabino, ki jo primerjajo s sedenjem v salonu tako na sprednjih sedežih kot na zadnji klopi. Prostornost so pridobili, ker so na primer lahko klimatsko napravo vgradili pod pokrov motorja, kjer bi bil sicer motor z notranjim izgorevanjem. Vgradili so zelo tanke sedeže, pod osrednji del armaturne plošče pa sta umeščena glavni predal in zložljiva mizica. Slednja je zasnovana tako, da se izvleče in potniški prostor spremeni v mobilno pisarno. Nastavljivo osrednjo konzolo voznik lahko pomika po želji, izbrane nastavitve pa je mogoče shraniti kot del voznikovega profila, ki omogoča samodejno prilagoditev ob naslednji uporabi.

Na voljo sta dve različno veliki bateriji, večja bo omogočala doseg z enim polnjenjem do 500 kilometrov. Foto: Nissan
Na voljo sta dve različno veliki bateriji, večja bo omogočala doseg z enim polnjenjem do 500 kilometrov. Foto: Nissan

Dvokolesni ali štirikolesni pogon

Na voljo bo pet različic, dve s pogonom na dve kolesi in tri s pogonom na štiri kolesa, ter dve različno veliki bateriji. Največji doseg z enim polnjenjem je 500 kilometrov. Električni SUV lahko vleče prikolice z maso do 1500 kilogramov.

Voznik bo lahko izbiral med tremi načini vožnje – običajnim, športnim in ECO. Na hitrih polnilnicah z močjo do 130 kW je baterija za 300 kilometrov dosega napolnjena v pol ure, zmogljivejše polnilnice imajo za polnjenje doma vgrajen trifazni polnilnik z močjo 22 kW.

Izboljšave so bile narejene tudi na področju povezljivosti in polsamodejne vožnje. S povezavo z navigacijsko napravo in uporabo podatkov o cestnem omrežju lahko aktivna pomoč pri vožnji pomaga prilagajati hitrost avtomobila na podlagi veljavne omejitve. Poleg tega lahko sistem pomaga hitrost avtomobila prilagajati cestnim razmeram, na primer z enakomernim upočasnjevanjem pred ostrim ovinkom.