Žarometa tvorita tanka polkroga zgoraj in spodaj, okrepljena z ostro svetilno linijo s tehnologijo svetilnih diod (LED). Smernika sta vstavljena v isto polkrožno enoto z LED-om. Foto: Nissan
Žarometa tvorita tanka polkroga zgoraj in spodaj, okrepljena z ostro svetilno linijo s tehnologijo svetilnih diod (LED). Smernika sta vstavljena v isto polkrožno enoto z LED-om. Foto: Nissan

Študija je nastala v počastitev 20. obletnice oblikovalskega studia v Londonu, obiskal pa ga je tudi glavni izvršni direktor Nissana Makoto Uchida. Oblikovno študijo nissan concept 20-23 je zasnovala ekipa, v kateri so bili nekateri mlajši člani NDE-ja. Pravilo pri oblikovanju je bilo preprosto: oblikovanje avtomobila, kakršnega bi sami radi vozili po ulicah mesta, v katerem delajo, brez omejitev.

Na dediščini Nissanovih tako imenovanih avtomobilov vrste pike, modelov Be-1, pao, figaro in S-cargo, prinaša concept 20-23 v to tradicijo majhnih avtomobilov preobrat v duhu 21. stoletja, so zapisali pri Nissanu in pojasnili, da se v vozilu križajo svetovi sodobnega mestnega življenja, spletnih iger in mobilnosti brez izpustov.

S strani dajejo avtomobilu mišičast videz razširjeni blatniki, ki pokrivajo velika kolesa z nizko presečnimi pnevmatikami. Zgornja stran blatnikov spredaj in zadaj ima odzračevalne reže za zmanjševanje tlaka, kar lahko ustvari zračni upor v blatniškem košu. Foto: Nissan
S strani dajejo avtomobilu mišičast videz razširjeni blatniki, ki pokrivajo velika kolesa z nizko presečnimi pnevmatikami. Zgornja stran blatnikov spredaj in zadaj ima odzračevalne reže za zmanjševanje tlaka, kar lahko ustvari zračni upor v blatniškem košu. Foto: Nissan

Izkušnje iz formule E

Sodoben pridih igrivosti tega majhnega avtomobila odraža tako svet spletnega dirkanja kot Nissanovo udeležbo v prvenstvu formule E. Concept 20-23 je zasnovan kot kombilimuzina s tremi vrati, spredaj in zadaj pa ima ekstremne aerodinamične dodatke, z globoko segajočimi robovi karoserije, ki tokove zraka usmerjajo stran od sprednjega dela avtomobila skozi odprtini za hlajenje zavor in iz odprtin za zrak tik za prednjima kolesoma.

V vozilo se vstopa skozi škarjasta vrata, ki se na tečajih v podnožju stebričkov A zasukajo navzgor in naprej. Na spodnjem robu odprtin vrat sta oporni palici s penastim oblazinjenjem, ki ščiti komolce. Voznik in sovoznik morata med vstopanjem stopiti čez njo, da lahko sedeta v avtomobil. Globoka školjkasta sedeža nudita tesno oporo, vendar ne na račun udobja.

Ime concept 20-23 odraža 20 let umeščenosti NDE v središče Londona in tradicionalni zapis imena podjetja s številko – 2 (ni) 3 (san) ter tekoče leto. Prav tako nadaljuje dolgo Nissanovo tradicijo vnašanja igrivosti v svet kombilimuzin in mestnih avtomobilov. Foto: Nissan
Ime concept 20-23 odraža 20 let umeščenosti NDE v središče Londona in tradicionalni zapis imena podjetja s številko – 2 (ni) 3 (san) ter tekoče leto. Prav tako nadaljuje dolgo Nissanovo tradicijo vnašanja igrivosti v svet kombilimuzin in mestnih avtomobilov. Foto: Nissan

Minimalizem po dirkaško

Ko voznik sede na svoje mesto, ga tam pozdravi zelo dolg volanski drog, na koncu katerega je športni volanski obroč pravokotne oblike, ki je opremljen z več upravljali. Lopatici za prilagajanje zmogljivosti električnega pogonskega sklopa in dodatna stikala so za volanom in v dosegu prstov. Med prednjima sedežema sta kovinska nosilca, na katerih sloni sredinska konzola, pritrjena pa sta na "hrbtenico" avtomobila, ki se pojavi na podu. Pod opornima palicama je nameščen gasilni aparat.

Notranjščina je futuristična interpretacija gole funkcionalnosti dirkalnega avtomobila z le nekaj zasloni, ki prikazujejo ključne podatke ob minimalnih motnjah.