Po novi študiji bi bili lahko neposredni dodatni stroški za proizvajalce avtomobilov ob prehodu na emisijski standard Euro 7 do desetkrat višji, kot ocenjuje Evropska komisija. Foto: EPA
Po novi študiji bi bili lahko neposredni dodatni stroški za proizvajalce avtomobilov ob prehodu na emisijski standard Euro 7 do desetkrat višji, kot ocenjuje Evropska komisija. Foto: EPA

Glede na novo študijo bi načrtovani emisijski standard Euro 7 vodil od štiri- do desetkrat višjih stroškov od tistih, ki jih navaja Evropska komisija. Skladno s tem bi reforma znatno povečala proizvodne stroške avtomobilov, kombijev, tovornjakov in avtobusov, odvisno od vrste, kaže študija svetovalnega podjetja Frontier Economics, ki jo prenaša spletni Automobilwoche, ki redno poroča o dogajanju v avtomobilski industriji.

ACEA zaprosil za raziskavo

Evropsko združenje proizvajalcev avtomobilov (ACEA) je zaprosilo Frontier, naj zagotovi neodvisno in skladno oceno dodatnih stroškov za novo vozilo Euro 7 na podlagi ocen strokovnjakov iz industrije in jih primerja z ocenami stroškov, navedenimi v Euro 7 IA.

Evropska komisija v svoji oceni učinka Euro 7 navaja, da bi bili dodatni stroški na avtomobile in kombije od 180 do 450 evrov, za tovornjake in avtobuse pa okoli 2800 evrov. Kot so sporočili iz Evropskega združenja avtomobilskih proizvajalcev (ACEA), ocena Evropske komisije vključuje samo neposredne proizvodne stroške, predvsem za opremo in kapitalske izdatke, ne pa tudi posrednih stroškov, kot je razvoj, pa tudi večja poraba goriva.

V življenjski dobi vozila bi se lahko stroški za gorivo povečali za 3,5 odstotka, kar ustreza dodatnemu znesku 20.000 evrov za tovorna vozila na dolge razdalje in 650 evrov za osebna in kombivozila.