Aerosol razvija posebne naprave, ki merijo črni ogljik v zraku. Z njimi se lahko meri tudi neposredna onesnaženost posameznega avtomobila v prometu. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Aerosol razvija posebne naprave, ki merijo črni ogljik v zraku. Z njimi se lahko meri tudi neposredna onesnaženost posameznega avtomobila v prometu. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

V oddaji Avtomobilnost smo se spet vrnili k temi, h kateri se bomo vračali še pogosto. K onesnaženju zraka, ki je večinoma tudi posledica prometa in mobilnosti nasploh.

Smrti petnajstkrat več kot v prometnih nesrečah

Črni ogljik

Črni ogljik je produkt nepopolnega zgorevanja goriv, ki vsebujejo ogljik, torej predvsem fosilnih goriv in lesa. Je drugi najpomembnejši povzročitelj segrevanja planeta, saj zaostaja le za ogljikovim dioksidom, obenem pa ima zaradi svoje majhnosti, saj delci prodrejo globoko v pljuča, od tam pa se po krvi prenesejo po celem telesu, in velike specifične površine dokazane negativne posledice na zdravje ljudi. Glavna vira črnega ogljika sta promet in kurjenje biomase v manjših kuriščih.

"Po nekaterih podatkih naj bi zaradi onesnaženosti zraka v Sloveniji umrlo 1700 ljudi na leto. Na to opozarja tudi stroka. To je več kot petnajstkrat več, kot je številka umrlih v prometnih nesrečah," plastično razloži avtor Avtomobilnosti in avtomobilski strokovnjak, ki se veliko ukvarja tudi s problematiko onesnaževanja v prometu, Andrej Brglez.

"Morda zato, ker ta ubijalec ni tako očiten kot tisti na cesti, ta problem obravnavamo nekoliko premalo ambiciozno," dodaja Brglez, zato smo tokrat v Avtomobilnosti spoznali ubijalca, ki se celo vidi. Iskali oziroma gledali smo ga na Štajerskem. Govorimo o črnem ogljiku. Črni ogljik je tisti mali delec, ki bruseljske inženirje sili, da znova in znova zaostrujejo okoljske standarde.

Vodja R & D pri podjetju Aerosol dr. Martin Rigler pravi, da je v središčih mest glavni vir črnega ogljika promet. Koncentracije lahko zmanjšujemo s spodbujanjem hoje, kolesarjenja in uporabe javnega prometa. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Vodja R & D pri podjetju Aerosol dr. Martin Rigler pravi, da je v središčih mest glavni vir črnega ogljika promet. Koncentracije lahko zmanjšujemo s spodbujanjem hoje, kolesarjenja in uporabe javnega prometa. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Sorodna novica Pomagajte nam izbrati Slovenski avto leta 2021

Slovenci razvili posebno napravo

Črni ogljik je produkt nepopolnega zgorevanja. Mali delci, ki so zaradi meritev s posebnimi napravami, ki jih razvija slovensko podjetje Aerosol, črne barve, pa ga lahko s pomočjo teh naprav merimo in vidimo.

Zakaj je nevaren in kako vpliv na zdravje ljudi, smo raziskali v oddaji Avtomobilnost. Vabljeni k ogledu videoprispevka.