Pri Renaultu so se lotili posla temeljite tovarniške obnove nekaj let starih avtomobilov. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Pri Renaultu so se lotili posla temeljite tovarniške obnove nekaj let starih avtomobilov. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Kakovostne obnove starih avtomobilov so v porastu. Lahko rečemo, da je celotna avtomobilska industrija v zadnjih letih postala velik generator novih delovnih mest in dobrih zaslužkov.

Izbrani avtomobili, ki se dobro obnovijo, pa na trgu dosegajo visoke cene. Vse skupaj postaja vedno bolj podobno zbirateljstvu. Proizvajalci, uradne tovarne, so se odločili, da del svojih tovarn namenijo restavriranju oziroma servisiranju in obnavljanju starih modelov, skupaj z originalnimi deli. Nekaj podobnega so naredili v Franciji. V Avtomobilnosti smo obiskali Renaultovo Re-factory.

Industrijski način obnavljanja

To je proizvodni obrat, v katerem Renault na industrijski način obnavlja avtomobile. Fabien Duclot, ki je vodja posebnih projektov v Renault Re-factory, je za Avtomobilnost povedal: "To ni nič novega. Avtomobile so obnavljali od vsega začetka. Novost je obnova na industrijski način. Znanje in vodenje sta povsem enaka kot v tovarni. Tudi proces je enak. Čeprav je v tovarni malce drugače, so znanje in postopki zelo podobni."

Čeprav med nakupovanjem česar koli pogosto zasledimo izdelek, ki ni nov, ampak “vnovič nov”, je vendarle novo prav to, da je Renault v tem videl dober posel. Zakaj? Obnovo po navadi naročijo trgovci pri usposobljenih serviserjih, tukaj pa je v posel vstopil kar avtomobilski velikan. Pravijo, da so časi primerni.

Zdaj še ne morejo obnavljati starejših vozil, saj se to ekonomsko ne izide, vedo pa, da bo prenova vse starejših avtomobilov sčasoma donosnejša. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Zdaj še ne morejo obnavljati starejših vozil, saj se to ekonomsko ne izide, vedo pa, da bo prenova vse starejših avtomobilov sčasoma donosnejša. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Daljši čas uporabe

Po eni strani so novi avtomobili vse dražji in težje dosegljivi oziroma dosegljivim kvečjemu z ugodnimi finančnimi produkti, kakršen je način financiranja z odkupom, ki ga izbereta že kar dve tretjini vseh kupcev. Financiranje, pri katerem avto vrnemo po običajno treh, štirih ali petih letih, pa je prav tako voda na mlin obnovi avtov, saj so le nekaj let uporabljani renaulti lahko uporabni še vsaj dvakrat toliko let, kot običajno traja prva raba avta. Renault v tem vidi posel zase, posel pa drži pri sebi bistveno več let.

V prihodnosti ne bodo obnavljali le karoserij, temveč tudi motorje, dodatno opremo in podobno, saj bodo stranke to potrebovale. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
V prihodnosti ne bodo obnavljali le karoserij, temveč tudi motorje, dodatno opremo in podobno, saj bodo stranke to potrebovale. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

45.000 vozil na leto

Glede na to, da smo bili v Avtomobilnosti na obisku v tovarni, smo zastavili vprašanje, ki ga vprašamo ob ogledu vsakega tekočega traku. Torej, koliko je tega posla?

"Merimo na 130 avtomobilov na dan, kar je 30.000 avtomobilov na leto v dveh izmenah ali 45.000 v treh izmenah," pravi sogovornik.
Narejeno s tovarniškim znanjem, je cenejše in obnova je opravljena tudi hitreje.

"Avto lahko začnemo prodajati takoj po fotografiranju. Za izvedbo postopka, od prodajalca do prodajalca, načrtujemo 10 dni. Dva dneva za prevoz, šest dni za obnovo." Danes za to potrebujejo 21 dni. Ta čas bomo prepolovili, saj bo obnova industrijska.

Kakšen je celoten proces in ali bi lahko obnavljali tudi starejša vozila, kot le nekaj let rabljena vozila in tudi električna vozila, pa izveste ob ogledu videoreportaže iz oddaje Avtomobilnost.