Opel vivaro-e je oblikovno identičen različicam z motorji na notranje zgorevanje, razen ko gre za pogonski sklop. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Opel vivaro-e je oblikovno identičen različicam z motorji na notranje zgorevanje, razen ko gre za pogonski sklop. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Svojo različico vivara imajo tudi Peugeot, Citroën in Toyota. Kombi torej že dobro poznamo. A tokrat ima pod motornim pokrovom oranžne kable. Visokonapetostne kable. In v dnu so baterije. Vivaro-e je stoodstotno električen kombi.

Naj povzamemo. Vivaro ponuja sedenje, ki je bližje klasičnim avtomobilom kot pa klasičnim kombijem, to pomeni, da se sedi nižje, pa tudi seda vanj se lažje. Ni treba plezati na voznikov sedež. Volan je avtomobilsko pokončen, nikakor ne kombijevsko ležeč. To zelo ugaja.

Spredaj udobno le za dva

Sedenje spredaj v tokrat preizkušenem vivaru, torej sedenje na edinih treh sedežih tega furgona, pa je kombijevsko. Vozniku še ni tako slabo, je pa vivaro preozek, da bi lahko sprejel tri potnike vštric. Dvosedežna klop ob vozniku je uporabna v primeru, da na sredini sedi voznikova izbranka. Redno se je dogajalo, da je pri manevriranju voznik pobožal sosednje noge. Vodji, ki kupi takšno trisedežno različico vivara, verjetno ni prav dosti mar za svoje zaposlene, ampak takšnih vodij v Sloveniji tako ali tako nimamo, ali ne?

Tekmeci so bolj uporabni tudi, ko gre za odlagališča, pa tudi vivarov zabavno-informacijski sistem je povsem neintuitiven.

Tudi v kabini velikih razlik ni. Drugačna je grafika merilnikov, nekateri električni programi v zabavno-informacijskem sistemu, drugačna so tudi stikala za nastavljanje voznih programov. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Tudi v kabini velikih razlik ni. Drugačna je grafika merilnikov, nekateri električni programi v zabavno-informacijskem sistemu, drugačna so tudi stikala za nastavljanje voznih programov. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Doseg manjši od obljubljenega

Pelje se le na elektriko. Seveda je vožnja prijetna, prijetno tiha. Tudi pospeški so razveseljivi. A doseg v 60-kilovatni bateriji povsem omejuje uporabnost tega kombija. V teoriji bi vivaro sicer zmogel 250 kilometrov, v praksi pa se je smiselno omejiti na kakih 180 kilometrov. Že poleti, pozimi pa bistveno manj. Sploh, ko ta furgon obremenimo, torej, ko ga uporabimo za namen, ki so mu ga namenili. Majhen doseg zato neizogibno močno zmanjša število potencialnih kupcev. Električni vivaro je primeren izključno za podjetja, ki zmorejo svoje vožnje do potankosti načrtovati. In te vožnje so seveda kratke.

Opel vivaro-e je v prvi vrsti namenjen vožnjam po mestnih ulicah, le pogojno tudi vožnji po avtocesti. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Opel vivaro-e je v prvi vrsti namenjen vožnjam po mestnih ulicah, le pogojno tudi vožnji po avtocesti. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Tako kot smo pri kombijih navajeni, je tudi v vivaru-e vožnja prijetnejša, ko kombi obremenimo. Težke baterije v dnu namreč močno vplivajo na fizikalne lastnosti. Pričakovali bi, da bi podvozje še bolj prilagodili. Vožnja je postala znosna šele, ko sem v tovorni zadek naložil za 600 kilogramov krompirja za ozimnico. Ko smo ga vozili praznega, je vsaka vožnja čez ležečo oviro povzročila neprijetno poskakovanje.

Potreba po obremenitvi je pričakovana, a prav tako je pričakovano, da obremenitev povzroči dvig porabe elektrike. Z 21 se je hitro dvignila na 23 kWh na 100 kilometrov. Govorimo o mešanem ciklu, s kratkim odsekom avtoceste, ki seveda pomeni strup za ta avtomobil. Več avtoceste pomeni še večjo porabo.

Omejena uporaba

Nauk zgodbe je, da je to kombi za točno določene namene. Za posle, ki potekajo blizu podjetja. Za podjetja, katerih kombiji del dneva stojijo. Hitro polnjenje na dolgi rok ni koristno za baterijo, pa še zelo drago je. Realno gledano je takšen električni kombi namenjen predvsem za prevoze podjetij, ki se promovirajo kot ničelno emisijska podjetja. Vivaro-e je torej bolj orodje marketinga, zgolj v redkih primerih je lahko tudi resno in edino orodje prevoznikov.