Parižani na električnih skirojih. Foto: Reuters
Parižani na električnih skirojih. Foto: Reuters

Ko je Pariz leta 2018 uvedel najem električnih skirojev, je postal vodilno mesto pri sprejemanju novih načinov mestnega prevoza kot alternative avtomobilom. Pet let pozneje pa so mestne oblasti Parižane pozvale, naj o uporabi tega prevoznega sredstva odločijo na referendumu.

Električni skiroji namreč pogosto zasedajo pločnike ali ležijo na ulicah ter povzročajo nered, kar sproža veliko jeze med Parižani. Poleg tega so lani med vožnjo z njimi umrli trije ljudje, 459 pa je bilo ranjenih.

Izid nedeljskega glasovanja je obvezujoč, čeprav je bila volilna udeležba izjemno nizka – glas je oddalo le osem odstotkov volilnih upravičencev.

Pariz je bilo prvo mesto, ki je leta 2018 uvedlo električne skiroje. Foto: Reuters
Pariz je bilo prvo mesto, ki je leta 2018 uvedlo električne skiroje. Foto: Reuters

Tri podjetja za izposojo v Parizu upravljajo približno 15.000 skirojev. Licenca za izposojo se jim izteče konec avgusta.

Prepoved podpirala tudi županja

Pariška županja Anne Hidalgo, ki je dala pobudo za glasovanje, podpira prepoved izposoje električnih skirojev. Prepričana je, da ti niso do okolja prijazni, zaposleni v podjetjih pa neustrezno zaščiteni.

Prepoved bo vplivala le na izposojo električnih skirojev, ne pa tudi na uporabo skirojev v zasebni lasti.

V Parizu vsak mesec približno 400.000 ljudi uporablja "trottinette", kot skiroje imenujejo Francozi. Časopis Le Parisien je poročal, da je bilo samo oktobra z e-skiroji opravljenih 1,7 milijona voženj.

Odločitev Pariza je izjemnega pomena za velike ponudnike skirojev, saj velja francoska prestolnica za najpomembnejše mesto na svetu za t. i. mikromobilnost z električnimi majhnimi vozili, je poročal poslovni časopis Les Echos. Zdaj, ko je Pariz skirojem pokazal rdeči karton, bi mu lahko sledila tudi druga mesta.