V primerjavi s sorodnikom škodo superb, ki bo na voljo kot limuzina in karavan, so pri Passatu ohranili zgolj uporabnejši karavan, ki še vedno meri na družinske kupce, ki vozilo lahko uporabljajo tudi v poslovne namene. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
V primerjavi s sorodnikom škodo superb, ki bo na voljo kot limuzina in karavan, so pri Passatu ohranili zgolj uporabnejši karavan, ki še vedno meri na družinske kupce, ki vozilo lahko uporabljajo tudi v poslovne namene. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Opel insignia in ford mondeo sta zgodovina, volkswagen passat pa ostaja stalnica. Pa čeprav je v primerjavi z bližnjim sorodnikom škodo superb, ki ohranja limuzinsko različico, na voljo le še kot variant (karavan). Limuzino je pri Volkswagnu nadomestil električni ID.7.

Passat velja za enega najbolje prodajanih Volkswagnovih modelov pri nas, saj so jih v zadnjih 20 desetletjih pri nas v povprečju prodali 1000 na leto. Karavanska različica, ki je namenjena družinski in poslovni uporabi, že vrsto let prevladuje, zato so pri Volkswagnu limuzino prečrtali.

VW pri passatu stavi na drugo generacijo priključnega hibrida. Na voljo sta dve različici. Osnova je 1,5-litrski bencinski motor TSI, 26-kilovatna baterija pa omogoča, da lahko samo na elektriko prevozita dobrih 100 kilometrov. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
VW pri passatu stavi na drugo generacijo priključnega hibrida. Na voljo sta dve različici. Osnova je 1,5-litrski bencinski motor TSI, 26-kilovatna baterija pa omogoča, da lahko samo na elektriko prevozita dobrih 100 kilometrov. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Bistveno večji od predhodnika

Novi passat je postavljen na podaljšano platformo MEB, zato se je v dolžino že približal petim metrom (4,92 metra). Je kar 14 centimetrov daljši od predhodnika, tudi medosna razdalja je večja za pet centimetrov. To koristi tistim, ki sedijo na zadnji klopi, saj je prostora za kolena bistveno več, predvsem pa je več prostora v prtljažniku, ki se je v osnovi povečal za 40 litrov, na 690 litrov. Če sedeže sploščite, lahko v prtljažnik za električno pomičnimi vrati naložite do 1920 litrov prtljage.

V deveti generaciji, ki smo jo pospremili na slovenske ceste, je postal tudi zrelejši in umirjen: prilagodljivo podvozje zdaj uravnava še občutljiveje in zato prepoznava poškodovane cestne površine ter skrbi za čim udobnejšo vožnjo. K tišji in udobnejši vožnji so z izboljšanimi učinki na področju aerodinamike poskrbeli tudi oblikovalci. Zračni upor je bistveno manjši. Prvič je povsod uporabljeno izolacijsko steklo.

Stikala so se vrnila na volan, novost so ergonomski sedeži, ki lahko tudi masirajo. Foto: MMC RTV SLO/Volkswagen
Stikala so se vrnila na volan, novost so ergonomski sedeži, ki lahko tudi masirajo. Foto: MMC RTV SLO/Volkswagen

Hibridi in dizel

Pri Volkswagnu obljubljajo, da bo že letos na uporabo vozniku in sopotnikom tehnologija chatGPT, glasovno upravljanje pa za zdaj ostaja v angleškem jeziku. Nova generacija multimedijskega sistema prinaša številne izboljšave. V osnovi osrednji zaslon meri 12,9 palca (33 centimetrov premera), za doplačilo si lahko omislite še veliko večji, 15-palčni zaslon (38 centimetrov premera).

Povsem električne različice ni, je pa na voljo kot mehki hibrid, priključni hibrid, ki zmore na elektriko prevoziti do 100 kilometrov (cikel WLTP), in dizel, ki naj bi ostal najbolj zaželen pogon med Slovenci.