Majhen turbo bencinski motor prinaša dobro mero dinamike, a smo si obetali nižjo porabo. Izmerili smo 7,7 litra na sto kilometrov. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Majhen turbo bencinski motor prinaša dobro mero dinamike, a smo si obetali nižjo porabo. Izmerili smo 7,7 litra na sto kilometrov. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Qashqai ni imel pretirane težnje po terenski vožnji. To je bil klasičen vsakdanje prijazen in cenovno dosegljiv družinski avto. In prijel se je tako močno, kot si verjetno niti pri Nissanu niso obetali.

Z njegovim uspehom so prišli posnemovalci, veliko posnemovalcev. Novi qashqai je moral zato zbrati nove adute, napredek na področju tehnike pa je velikanski.

Oblikovalci so naredili všečen avtomobil

Qashqai v tretji generaciji vrača udarec. Najprej z oblikovanjem: avto pritegne poglede, je izredno atraktiven in večina se nas bo strinjala, da je avto oblikovno dovršen. Ko si ga boste ogledovali, bodite pozorni na dvobarvno streho. Menimo, da ima to kar precej močen vizualni učinek.

Pri qashqaiu dizla več ni, se pa obeta qashqai, pri katerem bo kolesa poganjala elektrika, ki jo bo proizvedel bencinski motor. Svojo modernost avtomobil dokazuje tudi z asistenčnimi sistemi. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Pri qashqaiu dizla več ni, se pa obeta qashqai, pri katerem bo kolesa poganjala elektrika, ki jo bo proizvedel bencinski motor. Svojo modernost avtomobil dokazuje tudi z asistenčnimi sistemi. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

V kabini je svež, sploh v našem primeru z dvobarvno kombinacijo in velikansko panoramsko streho. Vse je preprosto, a navduši. Če ste za klasiko, vam bo všeč tudi zato, ker ohranja klasično upravljanje z vrtljivimi gumbi in namenskimi stikali za klimo. Prostornost je dobra, a tudi pri tekmecih zlahka dobite takšno uporabnost. Prtljažnik je sicer sprejemljiv, a litre skriva z dvojnim dnom.

Izpopolnjeni propilot je bistveno bolj pozoren, v sili je ustavil prej, kot smo bili navajeni doslej, ne tik pred pešcem. Ponuja celo predikativno vožnjo, torej nastavljeno hitrost samodejno prilagaja prometnim omejitvam. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Izpopolnjeni propilot je bistveno bolj pozoren, v sili je ustavil prej, kot smo bili navajeni doslej, ne tik pred pešcem. Ponuja celo predikativno vožnjo, torej nastavljeno hitrost samodejno prilagaja prometnim omejitvam. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Dober na cesti

Tudi vtis po prvih prevoženih kilometrih je zelo pozitiven. Avto je bistveno bolj dinamičen, kot smo ga poznali doslej. Je čvrst, se malo nagiba, krmiljenje je vzorno ubogljivo, avto preprosto čutiš. Zdi se, da so pri Nissanu dejansko naredili domačo nalogo in naredili analizo, pri čemer se zdi, da smo imeli Evropejci tokrat glavno besedo.

Preizkušeni model ponuja tudi prilagajanje vozniškega sloga, a razlike med posameznimi programi niso tako očitne. So zaznavne, a to ni nekaj, kar bi bilo ključno pri izbiranju. Štirikolesni pogon je dober in s 1500 evri doplačila realno ocenjen. Vendar pa je qashqai tisti avto, pri katerem bo terenska vožnja redko na spisku zahtev. Navdušil nas je še brezstopenjski menjalnik, ki pravzaprav prestavlja stopenjsko.

Podrobneje lahko naše vtise spoznate v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.