Z električno cupro born smo po hrvaški Istri v Avtomobilnosti potovali dokaj udobno. Polnilnih postaj je dovolj, navadnih pa tudi hitrih. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Z električno cupro born smo po hrvaški Istri v Avtomobilnosti potovali dokaj udobno. Polnilnih postaj je dovolj, navadnih pa tudi hitrih. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Prvomajske počitnice običajno oznanijo pri prvi slovenski množičen obisk morske obale. Takrat se številni z avtomobili podamo tudi prek naše južne meje, na primer na jug Istre. Tak tipični prvomajski izlet smo si v Avtomobilnosti privoščili tokrat. Z električnim avtomobilom.

Preverili smo, kako v praksi deluje polnjenje vozil z istimi karticami za polnjenje vozil, ki jih uporabljamo za polnjenje tudi na slovenskih polnilnih postajah.

Z enotno kartico za polnjenje se lahko izognemo dodatnim bolečinam na poti. In teh si na takšnem izletu res ne želimo. Pa to v praksi drži?

Iz Ljubljane na skrajni konec hrvaške Istre

Pot smo začeli v Ljubljani, prvi cilj dneva pa je bila Reka. V aplikaciji smo hitro našli javno polnilnico pri enem izmed nakupovalnih centrov.

Postanka po 120 kilometrih vožnje z električno cupro born sicer tam še ne bi potrebovali, vendar pa smo za potrebe testa preizkusili, ali polnjenje deluje. Test smo z našo kartico brez težav uspešno opravili, polnjenje je steklo. V tem primeru je šlo za partnersko polnilnico HT-ja. Ker je šlo za hitro polnilnico, je bila v pristaniškem mestu baterija cupre born hitro napolnjena. Je pa takšno hitro polnjenje dražje. Stalo nas je dobrih 30 centov na minuto. Je pa hitro polnjenje na takem izletu najbolj primerno.

Tudi na naši poti se je zataknilo pri polnjenju vozil, zato svetujemo, da pot z električnim avtomobilom vseeno dobro načrtujete, tudi s pomočjo aplikacij, ki razkrivajo, kje so delujoče polnilne postaje v bližini, kjer se z električnim vozilom nahajate. Mi smo uporabljali aplikacijo Moon charge. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Tudi na naši poti se je zataknilo pri polnjenju vozil, zato svetujemo, da pot z električnim avtomobilom vseeno dobro načrtujete, tudi s pomočjo aplikacij, ki razkrivajo, kje so delujoče polnilne postaje v bližini, kjer se z električnim vozilom nahajate. Mi smo uporabljali aplikacijo Moon charge. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Naleteli smo na težavo

Sledilo je naslednjih 120 kilometrov vožnje do skrajnega konca Istre, kjer je sledil drugi test pri enemu izmed nastanitvenih objektov v Premanturi. V tem primeru je šlo za običajno, počasno polnilnico.

Našo cupro bi ta lahko polnila z največ 11 kilovati moči, v praksi pa smo naleteli na težavo. Ni bila težava v naši kartici, ampak delovanju polnilnice. Slovenski operater nam ni mogel pomagati, zato smo se morali s klicem obrniti na hrvaškega. Zanimivo je, da je bil nazadnje kakšen električni avto na prav to polnilnico priklopljen pred skoraj dvema mesecema. Zato je pomembno, da uporabniki električnih vozil javljajo napake, ko ne morejo polniti vozil, da jih operaterji čim prej odpravijo.

V Avtomobilnosti nam je uspelo s kartico za polnjenje e-vozil slovenskega ponudnika pretakati elektriko s polnilne postaje hrvaškega dobavitelja elektrike. Roaming torej že deluje. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
V Avtomobilnosti nam je uspelo s kartico za polnjenje e-vozil slovenskega ponudnika pretakati elektriko s polnilne postaje hrvaškega dobavitelja elektrike. Roaming torej že deluje. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Ker tam nismo mogli polniti avtomobila, smo se premaknili do 11 kilometrov oddaljene polnilne postaje, kjer pa nismo imeli težav. Lahko bi imeli tudi smolo in bi bila ta zasedena. Tako je dobro, da si pred potjo naložimo aplikacijo, ki nam omogoča pregled nad ostalimi polnilnicami v bližini, ki lahko hitro ponudijo zasilni izhod.

Kako smo potovali nazaj do Ljubljane, pa si oglejte v video reportaži iz oddaje Avtomobilnost.