Avtomobilskim proizvajalcem po vsem svetu zmanjkuje polprevodnikov, kar je posledica pandemije covida-19. Foto: Reuters
Avtomobilskim proizvajalcem po vsem svetu zmanjkuje polprevodnikov, kar je posledica pandemije covida-19. Foto: Reuters

Izdelovalci avtomobilov po vsem svetu se trenutno ne spopadajo le z manjšo prodajo novih avtomobilov, ampak imajo še eno težavo, pomanjkanje polprevodnikov.

Pandemija ni povzročila le zmanjšanja zanimanja za avtomobile, temveč tudi rast potreb po računalnikih in prenosni elektroniki. Temu so se prilagodili tudi proizvajalci računalnikov. Povečali so proizvodnjo procesorjev za računalnike, prenosnike, tablice in prenosno elektroniko ter zmanjšali proizvodnjo tistih elementov, ki jih proizvajalci avtomobilov potrebujejo za svoje nadzorne enote. Prišlo je tudi do težav z drugimi deli, ki vsebujejo polprevodnike.

Lani spomladi, ko je svet zajela pandemija covida-19, so se številni proizvajalci čipov preusmerili v izdelavo zabavne elektronike, po kateri je povpraševanje močno raslo. Avtomobilski trg je od takrat okreval, kar pa je pripeljalo do ozkih grl v dobavni verigi. Foto: BoBo
Lani spomladi, ko je svet zajela pandemija covida-19, so se številni proizvajalci čipov preusmerili v izdelavo zabavne elektronike, po kateri je povpraševanje močno raslo. Avtomobilski trg je od takrat okreval, kar pa je pripeljalo do ozkih grl v dobavni verigi. Foto: BoBo

Padec manjši od pričakovanj

Avtomobilski trg se trenutno vede nepredvidljivo. Celoten padec v prodaji avtomobilov je bil manj dramatičen, kot so sprva predvidevali lani ob prvem valu širjenja koronavirusa. V drugi polovici leta je zanimanje za avtomobile močno naraslo. Zdaj je težava, ker na trgu ni dovolj polprevodnikov. Avtomobilskim proizvajalcem manjkajo procesorji, ker se njihovi dobavitelji ne morejo operativno odzvati na povečane zahteve.

Toyota je priznala, da je bila zaradi pomanjkanja čipov prisiljena upočasniti proizvodnjo velikega športnega terenca tundra v tovarni v San Antoniu v Teksasu. Iz istega razloga je moral Ford v svoji ameriški tovarni narediti premor. Tovarne je ustavil tudi Fiat Chrysler (FCA), na primer v Bramptonu ali v Toluci v Mehiki.

Ford in Toyota sta sporočila, da zmanjšujeta ali ustavljata proizvodnjo v svojih ameriških tovarnah. Foto: Ford
Ford in Toyota sta sporočila, da zmanjšujeta ali ustavljata proizvodnjo v svojih ameriških tovarnah. Foto: Ford

Ustavitve tudi v Evropi

Volkswagen je zaradi čipov že decembra upočasnil proizvodnjo, Nissan in Toyota pa sta morala proizvodne načrte prilagoditi tudi v svojih japonskih tovarnah. Ustavili so tudi proizvodnjo Mercedes-Benza v tovarni v Rastattu.

Nemški avtomobilski velikan Volkswagen in njegova podružnica Audi sta sporočila, da bosta začasno zmanjšala proizvodnjo, in delavce prijavila v shemo skrajšanega delovnega časa.

Volkswagen bo v vladno shemo skrajšanega delovnega časa vključil skoraj 8800 zaposlenih v tovarni v mestu Emden na severu Nemčije, in sicer do 19. januarja. Tovarna izdeluje pasate.
Audi bo skrajšal delovni čas okoli 10.000 zaposlenih v Ingolstadtu in Neckarsulmu na jugu države, in sicer do konca januarja.
"Omejena dobava polprevodnikov zaradi hitrega okrevanja avtomobilskega trga povzroča velike težave v svetovni proizvodnji vozil, pri vseh proizvajalcih," je v izjavi zapisal Volkswagen.

Proizvajalec je že v sredo sporočil, da bo za več dni ustavil proizvodnjo v tovarni v domačem Wolfsburgu, prizadeta so vozila tiguan in touran.