Ivo Boscarol, ustanovitelj in direktor podjetja Pipistrel, pravi, da prejetje certifikata potrjuje in opogumlja tudi druge razvijalce električnih letal, da je mogoče pridobiti tipski certifikat za električna letala in letalske motorje. Foto: Arhiv Pipistrel
Ivo Boscarol, ustanovitelj in direktor podjetja Pipistrel, pravi, da prejetje certifikata potrjuje in opogumlja tudi druge razvijalce električnih letal, da je mogoče pridobiti tipski certifikat za električna letala in letalske motorje. Foto: Arhiv Pipistrel

Dvosed, namenjen predvsem šolanju pilotov, je, kot pravijo pri slovenskem izdelovalcu letal Pipistrel, letalo, ki spreminja letalske standarde na področju tehnoloških inovacij in cenovne učinkovitosti.

Pipistrel je začel raziskovati in razvijati električna letala že leta 2007, do danes pa je za svoje dosežke prejel številne nagrade. Kot so pojasnili iz podjetja, prejetje tipskega certifikata za letalo velis electro na baterijski pogon pomeni nov preboj v zgodovini letalstva, saj to pomeni, da letalo dosega najvišje standarde varnosti in celo presega tiste, ki so zahtevani za letala s konvencionalnim pogonom.

Enostavno upravljanje in vzdrževanje

Velis electro je bil zasnovano tako, da ga je enostavno upravljati in vzdrževati, ne da bi bila pri tem ogrožena varnost. Vso svojo moč ima na razpolago takoj in brez ogrevanja. Uporablja poenostavljen uporabniški vmesnik v pilotski kabini, ki ohranja enak videz kot njegovi vrstniki z navadnimi bencinskimi motorji. Podobno kot pri avtomobilih zmanjšano število gibljivih delov močno zmanjša stroške vzdrževanja, tveganje za okvaro pa je še dodatno zmanjšano zaradi vgrajenega sistema stalnega nadzora.

Pipistrel bo kupcem v sedmih različnih državah že letos priskrbel prvih 31 letal velis electro. Foto: Arhiv Pipistrel
Pipistrel bo kupcem v sedmih različnih državah že letos priskrbel prvih 31 letal velis electro. Foto: Arhiv Pipistrel

Daljša življenjska doba

Po zagotovilih podjetja izboljšana zanesljivost omogoča, da imajo elementi pogonskih sklopov letala več kot dvakrat daljšo življenjsko dobo v primerjavi s prejšnjo generacijo električnih letal. Revolucionarni pogonski sklop je v celoti tekočinsko hlajen, vključno z baterijami, in je kot del certifikacijskega procesa dokazal, da lahko deluje napakam navkljub in vzdrži tudi primere termičnega pobega baterijskih celic in udarce, ki nastopijo v nesrečah.

Skupni rezultat vseh inovacij je drastično zmanjšanje stroškov delovanja, kar bistveno prispeva k cenovni dostopnosti šolanja za pilote.

"Pipistrel velis electro je s svojim tipskim certifikatom prvi korak h komercialni uporabi električnih letal, ki je nujna, če želimo, da postane letalstvo brez emisij nekoč mogoče. Je precej tišji od drugih letal in ne proizvaja nikakršnih plinov zaradi izgorevanja," je dejal Ivo Boscarol, ustanovitelj in direktor podjetja Pipistrel.

Ste zamudili zadnjo oddajo Avtomobilnost? Ogledate si jo lahko tukaj.

Avtomobilnost