Pri Daimler Buses želijo spodbujati e-mobilnost tudi v drugih segmentih. Od leta 2025 želijo ponuditi tudi popolnoma električna vozila za medkrajevne prevoze. Foto: MMC RTV SLO/Nomago
Pri Daimler Buses želijo spodbujati e-mobilnost tudi v drugih segmentih. Od leta 2025 želijo ponuditi tudi popolnoma električna vozila za medkrajevne prevoze. Foto: MMC RTV SLO/Nomago

Pri Daimler Buses, avtobusnem oddelku družbe Daimler Truck, nameravajo do leta 2030 ponuditi vozila z nevtralnimi emisijami CO2 v vseh segmentih. Tako želijo v Evropi prodajati izključno električne mestne avtobuse.

To je za nemško tiskovno agencijo potrdil šef Daimler Buses Till Oberwörder, ki je dejal: "Naše naložbe bomo do konca desetletja usmerili v povsem električni segment mestnih avtobusov v Evropi." Leta 2018 so pri Daimler Buses predstavili popolnoma električni mestni avtobus eCitaro. Oberwörder je zadovoljen z dosedanjim napredkom v prodaji. Zdaj je na evropskih cestah več kot 600 avtobusov eCitaro.

Daimlerjev oddelek za avtobuse je lani prodal 18.736 enot, vendar pa deleža električnih vozil niso želeli navesti. Nemški Automobilwoche navaja podatke Združenja nemških transportnih podjetij, da je bilo lani jeseni v Nemčiji na cestah 1200 električnih avtobusov.

Na področju e-mobilnosti so mestni avtobusi zagotovo razred z največjo rastjo. Pri Daimlerju predvidevajo, da bo do leta 2025 delež novih električnih vozil na tem trgu dobrih 35 odstotkov, do leta 2030 pa že od 70 do 80 odstotkov, v Evropi morda celo več. Foto: MMC RTV SLO/Nomago
Na področju e-mobilnosti so mestni avtobusi zagotovo razred z največjo rastjo. Pri Daimlerju predvidevajo, da bo do leta 2025 delež novih električnih vozil na tem trgu dobrih 35 odstotkov, do leta 2030 pa že od 70 do 80 odstotkov, v Evropi morda celo več. Foto: MMC RTV SLO/Nomago

Večji doseg za električne avtobuse

Oberwörder je napovedal še eno novost za električni mestni avtobus. Podjetje bo predstavilo tretjo generacijo litij-ionske baterije za mestne avtobuse, ki jo je izdelal dobavitelj Akasol. "To nam bo omogočilo večji doseg," je dejal Oberwörder. Do zdaj je lahko eCitaro na elektriko prevozil od 200 do 230 kilometrov. "Z novo baterijo bomo lahko prevozili okoli 300 kilometrov," je dejal Oberwörder.

V prihodnosti bodo še naprej pomembni tudi avtobusi z motorjem z notranjim zgorevanjem. V ZDA je skupina lani predstavila nov potovalni avtobus po meri Severne Amerike. S tourriderjem naj bi v Severni Ameriki dosegli od 15- do 20-odstotni tržni delež v dejavnosti potovalnih avtobusov.