Izurjeni tehniki pri popravilu vozil po toči uporabljajo pravilne tehnike in orodja, da se ne poškoduje barvni nanos avtomobila. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Izurjeni tehniki pri popravilu vozil po toči uporabljajo pravilne tehnike in orodja, da se ne poškoduje barvni nanos avtomobila. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Največ škodnih primerov, ki jih povzroči velika toča, je v Sloveniji v juniju in juliju. Tudi letošnja neurja so poškodovala številna vozila. Toča je klestila po celotni državi. V Avtomobilnosti smo obiskali delavnice, kjer popravljajo vozila, ki jih je poškodovala toča.

V ličarski delavnici se popravljajo poškodbe, pri katerih je poškodovan tudi lak vozila. Veliko poškodb pa je mogoče popraviti s hladnim popravilom, s posebnimi orodji, s pomočjo katerih izurjeni strokovnjaki izvlečejo udrtine in karoserijo povrnejo v prvotno stanje.

Udrtine počasi izpodrivajo do prvotne oblike

"Barve so prožne, pločevina je prožna, če toča naredi luknjo, jo lahko mi z nekim postopkom vrnemo v prvotno stanje," so nam zaupali pri enem od specialistov za popravilo vozil po toči. Kakšen je postopek popravila? Ko pride vozilo na cenitev, se označijo vse poškodbe, ki so vidne na vozilu. Udrtine označijo s črkami. A so udrtine do premera 20 milimetrov, B od 20 do 35 milimetrov in C od 35 milimetrov naprej. Ne popravlja se le središče udrtine, ampak je treba izravnati tudi njeno okolico. Obstajajo še druge oznake za manjše udrtine. Vse mora biti pred popravilom označeno. Kot so nam zagotovili, je mogoče popravljati tudi pločevino na pregibih.

Toča je tudi letos poškodovala številna vozila na različnih koncih Slovenije. Najboljša zaščita pred točo je preventiva, od garaž, parkirnih hiš do različnih pokrival za vozila. Foto: Goran Rovan/Bobo
Toča je tudi letos poškodovala številna vozila na različnih koncih Slovenije. Najboljša zaščita pred točo je preventiva, od garaž, parkirnih hiš do različnih pokrival za vozila. Foto: Goran Rovan/Bobo

Nato avto dobi v delo tehnik, ki si pri popravilu pomaga s posebnim orodjem, izvlečenimi palicami, s pomočjo katerih s spodnje strani doseže udrtino in jo postopoma izpodriva iz centra navzven, vse dokler udrtina ni ravna. Na vozilu je tudi nekaj delov, kjer udrtine s palicami niso dostopne. Na teh delih pločevine strokovnjaki uporabljajo posebne izvlečne čepe v kombinaciji z lepilom, ki je prirejeno tako, da ne poškoduje laka. Pomembno je tudi, da je delavnica opremljena s posebnimi lučmi, ki razkrivajo vse, tudi zelo majhne poškodbe na pločevini.

Kako je šlo pri popravilu vozila, poškodovanega v toči, našemu uredniku, pa si lahko pogledate v video reportaži iz oddaje Avtomobilnost. Vabljeni k ogledu.