V nasprotju s teslo je ID.3 klasičen avtomobil. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
V nasprotju s teslo je ID.3 klasičen avtomobil. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Ker so jim prejšnji vodje zakuhali Dieselgate, je novo vodstvo Volkswagna vstop v e-mobilnost vzelo kot popravni izpit.

Pri Volkswagnu pravijo, da je ID.3 hrbtenica njihove prihodnosti. Je prvi model, narejen na novi MEB-platformi in električni ekvivalent hrbtenice sedanjosti – golfa.

Volkswagen ga je oglaševal kot novega hrošča, novega golfa, avtomobil, ki bo znamko popeljal v novo dobo, jo preobrazil. In svoje je z velikim zanimanjem dodala tudi javnost.

Avtomobil, ki bo vplival na celotno gospodarstvo

Ta avtomobil preprosto mora uspeti. Njegov gospodarski pomen je namreč zares velik. Na novi platformi MEB, ki jo uvaja, bo slonelo zares veliko stvari in od nje so torej odvisne številne avtomobilske znamke. ID.3 je pred zelo zahtevno nalogo.

Kako jim je uspelo z ID.3, ki ga lahko že danes označimo za Volkswagnovega revolucionarja, smo preverili v oddaji Avtomobilnost. Snovalci tega avtomobila so močno sporočilo hoteli dati že z obliko.

Pri Volkswagnu so si drznili več

ID.3 je precej bolj razigran kot smo bili tega do zdaj vajeni od pregovorno dolgočasnih volkswagnov. Že takoj ko se usedemo v avtomobil, nam ni treba pritiskati tipke za zagon motorja, pač pa avtomobil sam zazna, kdaj sedimo za krmilom, in že takoj vklopi elektronske pripomočke ter po pritisku zavore avtomobil spravi v stanje pripravljenosti.

ID.3 v nasprotju z e-golfom ali e-upom ne ponuja treh ali štirih stopenj rekuperacije, pač pa odslej le dve stopnji (D in B). Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
ID.3 v nasprotju z e-golfom ali e-upom ne ponuja treh ali štirih stopenj rekuperacije, pač pa odslej le dve stopnji (D in B). Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Popolnoma digitaliziran

Nova je ročica menjalnika – gre za vrtljiv gumb za volanskim obročem, s katerim zelo preprosto prestavljamo. In zelo všeč nam je, da nam z roko ni treba segati proč od volanskega obroča. Tudi luči prižigamo na dotik, pa zaklepanje upravljamo na dotik in tudi varnostne utripalke vklopimo zgolj na dotik. Avtomobil je zelo digitaliziran. Pri sedežih, ki so mimogrede veganski, nam je všeč po dolžini nastavljiv spodnji del, pa tudi masažna funkcija je precej učinkovita – ni le tistega blagega premikanja, ki v resnici nima prave funkcije.

Uradni podatki obljubljajo 420 kilometrov dosega, a naš izračun je bil nekoliko drugačen. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Uradni podatki obljubljajo 420 kilometrov dosega, a naš izračun je bil nekoliko drugačen. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Lahko bi bil prostornejši

Sedenje na zadnji klopi je zaznamovano z visokim podom vozila, kar je seveda posledica dejstva, da je tam spodaj nameščena velika baterija. No, tam zadaj imamo, čeprav stopal ne moremo potisniti pod sprednji sedež, še nekako dovolj prostora za kolena. Zelo povprečna pa je višina oziroma prostor za glavo in podobno povprečen je tudi prtljažnik modela ID.3.

Bistvo vsega je električni pogon in z njim povezani vozni užitki. Če bi le brali podatke – 150 kilovatov moči, 310 njutonmetrov navora, pogon na zadnji kolesni par, ki je sinonim za športnost –, bi pomislili, da se bomo peljali hudo športno.

Kako se pelje v resnici, pa v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.