Robert Lešnik nam je pojasnil, da oblika avtomobila deli mnenja, saj bodo električne limuzine, ki spredaj ne potrebujejo velikega motorja z notranjim zgorevanjem, oblikovno povsem drugačne, kot so bile zadnjih 100 let. Foto: MMC RTV SLO/Nejc Erjavec
Robert Lešnik nam je pojasnil, da oblika avtomobila deli mnenja, saj bodo električne limuzine, ki spredaj ne potrebujejo velikega motorja z notranjim zgorevanjem, oblikovno povsem drugačne, kot so bile zadnjih 100 let. Foto: MMC RTV SLO/Nejc Erjavec

Elektro verniki ste se ob prvi izjavi zagotovo zdramili. Izjava je v prvi vrsti namenjena dvomljivcem nad električnimi avtomobili.

Namreč, tisti glavni elektro "bau bau", torej majhen doseg, pri EQS-u ni tako majhen. V prazno baterijo EQS-a se mora pretočiti 108 kWh energije, kar na 11-kilovatni polnilnici pomeni praktično celo noč. Vendar pa pri tem različica 580, ki smo jo preizkušali v Avtomobilnosti, obljublja doseg 620 kilometrov.

Vožnja z EQS-om je podobna lebdenju na leteči blazini, ko pa želite, pokaže tudi zvrhano mero dinamike. Foto: MMC RTV SLO/Nejc Erjavec
Vožnja z EQS-om je podobna lebdenju na leteči blazini, ko pa želite, pokaže tudi zvrhano mero dinamike. Foto: MMC RTV SLO/Nejc Erjavec

Tega dosega nismo mogli doseči, je pa bila v praksi vožnja zelo brezskrbna. Pri avtocestni vožnji iz Ljubljane do Kopra in nazaj bila poraba 22,5 kWh, to je res malo. Ob običajnih vožnjah po mestu in podeželju je bila povprečna poraba energije 17,8 kWh. To pa je izredno dober podatek, boljši od porab avtomobilov, ki smo jih zaznali v testih prejšnjih električnih avtomobilov.

Športnik in potovalnik

Predvsem podatki ne gredo skupaj s tem, da EQS tehta 2600 kilogramov, njegova električna moč je 385 kilovatov (524 KM), navora je več kot 800 Nm, avto pa z mesta do 100 km/h pospeši v dobrih štirih sekundah. Eden od pomembnih koščkov v mozaiku majhne porabe energije je aerodinamika. EQS je svetovni prvak v tem elementu.

EQS je eden najbolj učinkovitih električnih avtomobilov ta hip. In to kljub izjemno moči. Poraba energije je lahko ugodnejša kot pri manjših in šibkejših električnih avtomobilih. Foto: MMC RTV SLO/Nejc Erjavec
EQS je eden najbolj učinkovitih električnih avtomobilov ta hip. In to kljub izjemno moči. Poraba energije je lahko ugodnejša kot pri manjših in šibkejših električnih avtomobilih. Foto: MMC RTV SLO/Nejc Erjavec

To je najbolj aerodinamični avto na svetu in zasluge za to ima tudi vodja zunanjega oblikovanja pri nemškem premijskem proizvajalcu Robert Lešnik. Kako se v praksi čuti dobra aerodinamika? Ko smo se vozili s hitrostjo 90, smo izklopili rekuperacijo in avto se je kar vozil in vozil. EQS je tudi nadpovprečno tih, kar smo pričakovali. Zato, ker je izredno tiha že klasična limuzina razreda S. EQS temu dodaja novo dimenzijo. Umirjena in udobna vožnja je nekaj, kar res godi, in tu EQS navduši. Ko pa želimo preklopiti na "športnost", več kot pet metrov dolga limuzina zares navduši. Avto potegne, ne glede na to, v katerem voznem načinu vozite, tudi eko program razume, da z določnim pritiskom desne stopalke želite dinamične užitke. Hipen pospešek ne pojenja do največjih hitrosti.

V prestižno opremljeni kabini prevladujejo umetna inteligenca in veliki zasloni. Foto: MMC RTV SLO/Nejc Erjavec
V prestižno opremljeni kabini prevladujejo umetna inteligenca in veliki zasloni. Foto: MMC RTV SLO/Nejc Erjavec

EQS svojo vrhunskost dokazuje s štirikolesnim krmiljenjem. Avto voznik vseskozi čuti, je ubogljiv. Zelo poseben je tudi v kabini, kjer prevladujejo trije ogromni zasloni. Samo zase ima enega tudi sopotnik spredaj.

Celoten test avtomobila, ki trenutno velja za enega vrhuncev avtomobilske industrije, si lahko ogledate v video prispevku iz oddaje Avtomobilnost.