Citroën C4 ima kljub križanski obliki tudi precej aerodinamično silhueto, ki izhaja iz strehe, ki se poševno spušča proti zadku, in zadnjega spojlerja. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Citroën C4 ima kljub križanski obliki tudi precej aerodinamično silhueto, ki izhaja iz strehe, ki se poševno spušča proti zadku, in zadnjega spojlerja. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Znamka Citroen se je pred leti izgubila v avtomobilski sivini, ampak z novim C4 pompozno sporoča, da se vračajo, spet so se pomehkužili. V dobrem smislu, današnji citroëni so namreč spet samosvoji, nekonvencionalni, takšni, kot smo jih poznali nekoč. Kot na primer v sedemdesetih letih, ko so nam dali GS-a.

No, zdaj je C4 na voljo z različnimi pogoni, tudi povsem električnim, ki smo ga preizkusili na testu. Testirali smo, kako se obnese na daljši vožnji. C4 je po novem dvignjen avtomobil, križanec. Slabih 16 centimetrov je oddaljen od tal, zato si lahko z njim upate malo več in zapeljete tudi v večjo lužo. In čeprav smo se po makadamu peljali nadpovprečno udobno, res nadpovprečno, pa avtomobil ni terenec. Slabša plat vozila atraktivne oblike s kupejevsko streho je preglednost nazaj.

Baterija s kapaciteto 50 kilovatnih ur zahteva dobre pol ure polnjenja na 100-kilovatni polnilnici, na stenski polnilni postaji od 5 do 7,5 ure, s šukovtičnico pa od 15 do 24 ur. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Baterija s kapaciteto 50 kilovatnih ur zahteva dobre pol ure polnjenja na 100-kilovatni polnilnici, na stenski polnilni postaji od 5 do 7,5 ure, s šukovtičnico pa od 15 do 24 ur. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Želeli bi si še večjo baterijo

A bistvo tokratnega preizkusa je bil električni pogon. Kar zadeva električni pogon, imamo mešane občutke … Da, je med varčnejšimi modeli, s porabo 17 kilovatnih ur na sto kilometrov, a da je boljši od konkurence, vam v praksi še ne zagotavlja, da se boste vozili brezskrbno po Sloveniji. Vozili smo ga v normalnem voznem načinu, v načinu B, ki bolj rekuperira, večinoma z vključenim aktivnim tempomatom, ki, mimogrede, svoje delo opravlja vrhunsko.

100-kilovatni elektromotor zagotavlja pospešek v 9,7 sekunde do 100 kilometrov na uro in največjo hitrost 150 kilometrov na uro. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
100-kilovatni elektromotor zagotavlja pospešek v 9,7 sekunde do 100 kilometrov na uro in največjo hitrost 150 kilometrov na uro. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

C4 na naših vsakdanjih poteh na elektriko ne bo prevozil 335 kilometrov, zmore jih le okoli 250. Torej, to je vsekakor dovolj za naše dnevne vožnje iz Dolenjske v Ljubljano in nazaj, a če imate tako kot mi še dodatne poti na različne konce po Sloveniji ali pa imate radi takšne izlete, potem se s tem avtomobilom ne boste vozili brezskrbni. Vmes je tudi avtocestna vožnja, ki je še potratnejša kot mestna. Ampak tako je tudi pri drugih električnih novincih, razlika je samo v tem, da konkurenca ponuja tudi različice, ki imajo večje baterije kot citroen s 50 kWh.

Podrobnejša ocena tega zanimivega vozila pa v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost. Pogledali smo tudi v zgodovino znamke in se zapeljali s prav posebnim avtomobilom. Vabljeni k ogledu.