Med naprednimi tehnologijami za pomoč vozniku je tudi sistem za nadzor mrtvih kotov z asistenco. Ta preverja, ali se v voznikovem mrtvem kotu z zadnje strani bližajo vozila. Če zazna nevarnost trčenja, s pomikom volana v nasprotni smeri opozori voznika ter ga odvrne od spremembe voznega pasu. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Med naprednimi tehnologijami za pomoč vozniku je tudi sistem za nadzor mrtvih kotov z asistenco. Ta preverja, ali se v voznikovem mrtvem kotu z zadnje strani bližajo vozila. Če zazna nevarnost trčenja, s pomikom volana v nasprotni smeri opozori voznika ter ga odvrne od spremembe voznega pasu. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Pri Fordu so me slišali in uslišali. Prenovljeni focus ima na sredini armaturne plošče največji zaslon v razredu. Ima tudi nov operacijski sistem, ki mu pravijo Sync 4. Veseli nas, da so ukazi urejeni vzorno. Vse je razporejeno logično.

To je objektivna ocena, subjektivno pa vam povem, da tokrat nisem uporabljal CarPlaya, s katerim si sicer redno pomagam, če so zabavni računalniki preveč zapleteni, in to je zelo pogosto. Občasno je viden še eden, za marsikoga nepomemben podatek, to je podatek o nadmorski višini. Ta podatek ni skrit nekje v menijih. Da mi to veliko pomeni, sem že večkrat omenil tudi na večerjah z inženirji. Pri Fordu so me očitno tudi slišali.

V splošnem velja, da si zaslona namesto tipk želijo bolj finančniki v avtomobilskih podjetjih kot pa uporabniki, a tudi na splošno lahko rečemo, da je ta sistem pri Fordu narejen bistveno boljše. Gumb za glasnost je klasičen, tipke za naprej in nazaj so stalno dostopne, tudi za prevzem klica ali klicanje, predvsem pa razliko dela upravljanje klime. Vse je na voljo z enim klikom.

Fordova novost je naslednja generacija informacijsko-zabavnega sistema SYNC 4, ki omogoča podajanje podatkov navigacije, povezanost z oblakom in povezano glasovno upravljanje z razumevanjem naravnega jezika. Pri Fordu s SYNC 4 uvajajo po mnenju proizvajalca v tem segmentu največji 33,6 cm (13,2-palčni) vzdolžno postavljeni osrednji zaslon. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Fordova novost je naslednja generacija informacijsko-zabavnega sistema SYNC 4, ki omogoča podajanje podatkov navigacije, povezanost z oblakom in povezano glasovno upravljanje z razumevanjem naravnega jezika. Pri Fordu s SYNC 4 uvajajo po mnenju proizvajalca v tem segmentu največji 33,6 cm (13,2-palčni) vzdolžno postavljeni osrednji zaslon. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Bolj umirjen in manj dinamičen

Ford trenutnim smernicam prilagaja tudi eko pristop. Novi motor je trivaljni turbo. V splošnem je lahko varčen, poraba dobrih pet litrov ni sanjski cilj. Ampak forde izbirajo tudi tisti, ki vožnjo obožujejo, ki se radi peljejo dinamično. In novi motor v kombinaciji z novim samodejnim menjalnikom ne ponudi tistega, kar želimo. Ne potegne iz ovinka, vzame si čas. Novi menjalnik ne ponuja možnosti ročnega prestavljanja. Imate vozne programe, a sport ni učinkovit, navduši pa program trail, ki tudi na terenu da nekaj od sebe, sploh v kombinaciji s programom L.

Mimogrede, to ni L kot "low range" oziroma reduktor, tudi zaviranja z elektromotorjem ne pričakujte. To je zgolj blagi hibrid, vseeno pa zmore vse vožnje do 12 kilometrov na uro, se pravi speljevanja in manevriranja, opraviti na elektriko, zato je v mestu avto bolj prijeten.

Vabimo vas, da si celoten test ogledate v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost.