Polnilnik je sestavljen iz dveh delov. Iz mobilnih akumulatorjev, ki so vir energije in napajalne roke. Foto: Volkswagen
Polnilnik je sestavljen iz dveh delov. Iz mobilnih akumulatorjev, ki so vir energije in napajalne roke. Foto: Volkswagen

Leta 2030 želi Evropska unija na cestah do 30 milijonov električnih avtomobilov. Ambiciozen cilj bo zahteval gradnjo treh milijonov javnih polnilnic, kar je približno 15-krat več, kot jih je postavljenih danes. Brez njih elektromobilnost ne more napredovati in rasti.

Zato so pri Volkswagnu predstavili prototip polnilnega robota. Gre za nekakšen mobilni polnilnik, ki se sam pripelje do avtomobila. Ne gre zgolj za samodejno priključitev polnilnega kabla na priključek električnega avtomobila. Parkirne hiše oziroma garaže, tudi v blokovskih naseljih, naj bi postale idealno okolje za polnilnega robota.

Baterije in roka

Naprava je sestavljena iz dveh delov mobilnih baterij, ki so vir energije, in robota z napajalno roko. Ko voznik po prihodu na parkirišče v aplikacijo vnese zahtevo za polnjenje, se robot s kablom poveže z vozilom in polni baterijo.

Sistem bi imel na voljo več baterij, tako da bi lahko polnil celo več električnih avtomobilov hkrati. Foto: Volkswagen
Sistem bi imel na voljo več baterij, tako da bi lahko polnil celo več električnih avtomobilov hkrati. Foto: Volkswagen

Ko je polnjenje končano, robot odklopi kabel in se premakne do naslednjega vozila, ki ga je treba napolniti. "Vseprisotna polnilna infrastruktura je in bo ostala ključni dejavnik za uspeh elektromobilnosti. Čeprav je naš polnilni robot le eden izmed mnogih pristopov, se nam zdi vizionarski," je ob predstavitvi funkcionalnega prototipa dejal Thomas Schmall, vodja skupine VW Group Components.

Nekaj neznank

Pri Volkswagnu še niso razkrili hitrosti polnjenja mobilnega polnilnega robota ali koliko energije lahko dobavi v posamezno vozilo. Vsekakor gre za priročno rešitev, saj se moramo danes pripeljati do polnilnice, ki jih primanjkuje. Po drugi strani bi mobilni polnilci lahko pokrivali celo največja parkirišča v nakupovalnih ali upravnih središčih, ali katere koli javne garaže. Celoten postopek bi bil preprost za uporabo, saj bi voznik zahtevo izvedel kar prek mobilne aplikaciji na pametnem telefonu.