V novomeški družbi iz Renaultove skupine, ki je tudi eden največjih slovenskih izvoznikov, so spomnili, da se je konec leta 2020 začela prodaja električnega twinga, Renault pa je tako eden redkih proizvajalcev, ki ponuja tako vozilo na električni kot na bencinski pogon v razredu A, torej razredu malih mestnih avtomobilov. Foto: BoBo
V novomeški družbi iz Renaultove skupine, ki je tudi eden največjih slovenskih izvoznikov, so spomnili, da se je konec leta 2020 začela prodaja električnega twinga, Renault pa je tako eden redkih proizvajalcev, ki ponuja tako vozilo na električni kot na bencinski pogon v razredu A, torej razredu malih mestnih avtomobilov. Foto: BoBo

Francoski avtomobilski proizvajalec Renault, ki s tovarno Revoz igra pomembno vlogo v slovenskem gospodarstvu, po 29 letih končuje zgodbo z modelom twingo. Renaultovega malčka izdelujejo tudi v Revozu, v matičnem podjetju pa so ta teden za francoske medije potrdili, da bo njegova tretja generacija, ki ima od lani tudi električno različico, zadnja.

Novi standard sredi desetletja

"Škoda je opustiti ta razred vozil, a mala vozila z motorjem na notranje izgorevanje bodo zaradi spremenjenih pravil igre na trgu izginila," je dejal prvi mož Renaulta Luca de Meo in s tem po pisanju le Monda mislil na vse strožje okoljske standarde za motorje v EU-ju (standard Euro 7 bo začel veljati sredi desetletja).

Renault se na to že pripravlja, njegova posodobljena strategija pa predvideva, da bosta dve tretjini vseh njihovih novih modelov od 2025 naprej električnih in hibridnih.

Renault je prodal 2,6 milijona twingov prve generacije, pri drugi pa so prodajne številke upadle na okoli 900.000 vozil. Twingo tretje generacije medtem še zdaleč ni bil tako priljubljen, tako da so jih v Franciji npr. na leto prodali le še 50.000. Je pa Twingo decembra lani dobil tudi električno različico, za katero so v prvem mesecu dobili okoli 2000 naročil. Foto: Renault
Renault je prodal 2,6 milijona twingov prve generacije, pri drugi pa so prodajne številke upadle na okoli 900.000 vozil. Twingo tretje generacije medtem še zdaleč ni bil tako priljubljen, tako da so jih v Franciji npr. na leto prodali le še 50.000. Je pa Twingo decembra lani dobil tudi električno različico, za katero so v prvem mesecu dobili okoli 2000 naročil. Foto: Renault

Proizvodnja v Novem mestu

Twinge, tudi v električni različici, poleg cliov izdelujejo tudi v Revozu, ob tem pa v skupnem projektu z nemškim Daimlerjem in na skupni platformi s twingom še smart forfour. Do zdaj v Renaultu uradno o usodi partnerstva z Daimlerjem v okviru projekta Edison niso želeli povedati ničesar, po pisanju Le Monda pa je tudi tega sodelovanja konec. "Sami pa nismo sposobni izdelovati takšnega modela," je dejal de Meo.

Bosta pa v okviru skupine po pisanju francoskega časopisa štafeto od električnega twinga prevzela model spring, prvi električni model romunske Dacie, in prihajajoča nova različica legendarne Renaultove petke, ki so jo dolga leta izdelovali v Revozu.

V Revozu tako trenutno nadaljujejo proizvodnjo modelov twingo, tako z motorjem na notranjo izgorevanje kot v električni različici, smart forfour in clio 5. "Srednjeročno imamo zagotovljena naročila, kaj pa si lahko obetamo daljnoročno (predvsem po letu 2024), za zdaj še ni znano," so še zapisali.