Peugeot je od začetka proizvodnje leta 1891 izdelal že več kot 40 milijonov avtomobilov. Najbolj legendarni modeli so shranjeni v muzeju v bližini Sochauxa, ki smo ga z najnovejšim predstavnikom, karavanskim 308, obiskali v Avtomobilnosti. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Peugeot je od začetka proizvodnje leta 1891 izdelal že več kot 40 milijonov avtomobilov. Najbolj legendarni modeli so shranjeni v muzeju v bližini Sochauxa, ki smo ga z najnovejšim predstavnikom, karavanskim 308, obiskali v Avtomobilnosti. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Sochaux oziroma njegova širša okolica sta v sedemdesetih odstotkih povezana z znamko Peugeot. Zato ni nič nenavadnega, ko smo ob obisku restavracij na stenah zagledali Peugeotove znake, da imajo gostje pri mizah oblečene Peugeotove majice, ali pa da se pelješ mimo osnovne šole Armanda Peugeota. Tudi pred mestno upravo stoji kip Emila Peugeota.

V Avtomobilnosti nismo obiskali Sochauxa, kjer ima Peugeot tovarno z najdaljšim neprekinjenim časom delovanja, od leta 1912 naprej, ampak v 16 kilometrov oddaljeno mestece Valentgley. V tem malem francoskem mestecu se je začela francoska motorizacija. Podobno kot drugje po svetu se je tudi francoska motorizacija začela s sestankom treh takratnih največjih industrialcev.

Kustos nam je razložil, kako je prišlo do začetka izdelovanja avtomobilov pri Peugeotu. Prvi avtomobili so bili zelo drugačni, kot jih poznamo danes. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Kustos nam je razložil, kako je prišlo do začetka izdelovanja avtomobilov pri Peugeotu. Prvi avtomobili so bili zelo drugačni, kot jih poznamo danes. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Velik inovator

Prvega peugeota so predstavili leta 1889 na svetovni razstavi v Parizu. Peugeot je spoznal Emila Levassorja in Gottlieba Daimlerja. Povabil ju je k sebi domov, v bližini, kjer smo se ustavili v Avtomobilnosti, da bi pobližje spoznali zgodovino avtomobilske znamke s slavnim levom na maski, ki krasi vsak avtomobil te znamke. Trije veliki možje avtomobilizma so se prvič pogovarjali o tem novem prevoznem sredstvu.

V muzeju hranijo tudi slavni francoski filmski taksi. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
V muzeju hranijo tudi slavni francoski filmski taksi. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

"Na sestanku se niso povezali, pogovarjali pa so se," je za Avtomobilnost povedal Herve Charpentiere, kustos Peugeotovega muzeja L'Aventure v Valentgleyju in dodatno razložil: "Armand Peugeot je videl Daimlerjev motorni pogon. Sklenil ga je uporabiti pri svojem avtomobilu. Izumil je drugačno šasijo. Cevno šasijo, kot da bi jo sestavil iz dveh dvokoles. Motor je namestil v zadnji del avtomobila. Peugeotov prvi patent za avtomobil pa je bil menjalnik. Armand Peugeot je bil hitro neodvisen od Daimlerja. Izumil je svoj motor. Manjši, vendar učinkovitejši od nemškega. Motor je imel štiri konjske moči, veliko več kot Daimlerjev pogon, ki je imel 1,5 konjske moči."

V Avtomobilnosti smo se usedli tudi v Peugeotov avto, ki so ga iz dvosedežnega spremenili v štirisedežnega. V Avtomobilnosti pa smo v Sochauxu že pred desetletjem in pol peljali Peugeote, ki so predhodniki današnjega karavanskega 308. Vabljeni k ogledu daljše video reportaže o bogati dediščini Peugeota.