Pri Seatu pravijo, da je Leon najdrznejši, najelegantnejši in najbolj športen izmed sestrskih modelov v ponudbi koncerna. Njegova naloga je torej prepričati kupce, ki kupujejo nekoliko bolj čustveno. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Pri Seatu pravijo, da je Leon najdrznejši, najelegantnejši in najbolj športen izmed sestrskih modelov v ponudbi koncerna. Njegova naloga je torej prepričati kupce, ki kupujejo nekoliko bolj čustveno. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Seat leon je torej brat VW golfa in škode octavie. V četrti generaciji prinaša veliko nove vsebine, ena od prednosti je dinamična oblika, digitalizacija in tudi elektrifikacija.

Avto, ki vas pozdravi

Čeprav govorimo o sorodniku golfa, pa pri Seatu izpostavljajo, da so ga zasnovali in razvili v Barceloni (Martorell), kjer tudi poteka proizvodnja. V primerjavi s prejšnjim modelom prinaša popolnoma novo obliko. Stavi na dinamične poteze. "Obraz" s parom vitkejših, bolj nagnjenih žarometov, daljšim pokrovom motorja, nazaj pomaknjenima A stebričkoma ter bolj navpično rešetko hladilnika, ki je nameščena nižje na sprednjem odbijaču avtomobila, je povzet po velikem križancu tarracu.

Leon je dobil tudi popolnoma novo inovativno razsvetljavo s polnimi in dinamičnimi LED-žarometi ter funkcijo "dobrodošlice," kar pomeni, da projektorji v vzvratnih ogledalih na tla projicirajo belo svetlobo oziroma napis Hola, ki pomeni pozdravljeni.

Leon ponuja široko paleto pogonskih sklopov, ki zdaj vključujejo tudi tri elektrificirane različice. MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Leon ponuja široko paleto pogonskih sklopov, ki zdaj vključujejo tudi tri elektrificirane različice. MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Le malo fizičnih stikal

Tudi kabino so zasnovali po zadnjih smernicah avtomobilske industrije torej z veliko zasloni in malo fizičnimi stikali. Osrednje mesto na armaturni plošči so inženirji dodelili 10-palčnemu informacijskemu zaslonu, ki v primerjavi s sistemom v predhodniku zmanjšuje število fizičnih gumbov in prepoznava tudi kretnje, glasovne ukaze ter podpira 3D-zemljevide.

Postal je tudi bolj praktičen in prostoren, predvsem na račun večjih zunanjih in notranjih mer. Večje dimenzije pri 5-vratni izvedbi (+86 mm) in pri različici sportstourer (+93 mm) zagotavljajo več prostornosti na zadnjih sedežih, pri karavanu pa poskrbijo tudi za 30 litrov večjo prostornino prtljažnika (skupaj 617 litrov).

Španci so vmesnik prvič zasnovali v domačem digitalnem laboratoriju. Španci so tako poleg inovativnih žarometov, veliko pozornosti namenili tudi osvetlitvi kabine. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Španci so vmesnik prvič zasnovali v domačem digitalnem laboratoriju. Španci so tako poleg inovativnih žarometov, veliko pozornosti namenili tudi osvetlitvi kabine. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Najvarnejši Seatov avtomobil do zdaj

Napredek je bil narejen tudi na področju povezljivosti, kjer lahko vozniki računajo na pomoč spletne navigacije, spletnih funkcij in storitev, vključno z vmesnikom Full Link s tehnologijo Android Auto in brezžično tehnologijo Apple CarPlay.

Tudi druge napredne tehnologije si deli s koncernskimi sorodniki, leon ima na primer predikativni tempomat s samodejnim uravnavanjem razdalje ACC, asistenco za pomoč v sili Emergency Assist, asistenco za vožnjo Travel Assist, asistenco za opozarjanje na vozila v mrtvem kotu Side Assist in asistenco za stranski promet zadaj Exit Assist, opozorilo pri izstopu iz vozila Exit Warning.

Omeniti je treba sistem polsamodejne vožnje, ki združuje sistem za samodejno slednje vozilu spredaj na varnostni razdalji in sistem aktivnega vzdrževanja vozila na sredini voznega pasu. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Omeniti je treba sistem polsamodejne vožnje, ki združuje sistem za samodejno slednje vozilu spredaj na varnostni razdalji in sistem aktivnega vzdrževanja vozila na sredini voznega pasu. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Tudi elektrificiran

Pri četrti generaciji je leon na voljo z dolgo vrsto pogonskih agregatov. Na voljo so tako bencinski motorji (TSI), dizelski motorji (TDI), pogon na stisnjeni zemeljski plin (TGI), tehnologija blagega hibrida (eTSI) in priključnohibridna tehnologija (eHybrid).
Predvsem dinamična oblika, ki mu sledi tudi taka vozna izkušnja, je razlog, da so pri Seatu prepričani, da bodo po leonu posegali 10 let mlajši kupci od povprečja v "golfovem razredu".