Mustang mach-E 1400 je tako kot dirkalnik Mustang GT4 opremljen z zavorami Brembo™ in hidravličnim sistemom ročne zavore, ki je zasnovan za ‘driftanje’, in v povezavi z nadzorom pogonskega sklopa omogoča izklop zadnjih motorjev. Foto: Ford
Mustang mach-E 1400 je tako kot dirkalnik Mustang GT4 opremljen z zavorami Brembo™ in hidravličnim sistemom ročne zavore, ki je zasnovan za ‘driftanje’, in v povezavi z nadzorom pogonskega sklopa omogoča izklop zadnjih motorjev. Foto: Ford

Pri Fordu za mustang mach-E 1400 pravijo, da je povsem električna cestna raketa, ki kaže, kakšna zmogljivost je lahko na voljo brez uporabe ene same kapljice goriva. To mu omogoča sedem motorjev in izjemen potisk ob podlago.

Pri Fordovem oddelku Performance so ga razvili v sodelovanju s podjetjem RTR, vanj pa vložili več kot 10 tisoč ur dela. Podvozje in pogonski sklop se dopolnjujeta v različnih nastavitvah, da je na voljo resnično vrhunska zmogljivost.

Kot na vlakcu smrti

“Zdaj je idealen čas, da povsem izkoristimo električno tehnologijo, da se iz nje naučimo še več in vse to uporabimo z našimi modeli,” je povedal Ron Heiser, glavni inženir programa mustang mach-E.

“Ko sem sedel za volan tega avta, so se moje predstave o moči in navoru povsem spremenile,” je povedal Vaughn Gittin Jr., ustanovitelj RTR Vehicles, prvak na avtomobilskih dirkah in možak, ki je zabavo spremenil v poklic. “Ta izkušnja presega vsa pričakovanja, še najbolj je podobna vožnji z vlakcem smrti po magnetnih tirih.”

Vgrajena baterija s kapaciteto 56,8 kWh je izdelana iz nikelj-manganovo-kobaltnih celic za ultra zmogljivost in hitro oskrbo z energijo. Baterijski sistem je zasnovan tako, da med polnjenjem omogoča hlajenje z dielektrično hladilno tekočino, kar skrajša čas med postopkom. Foto: Ford
Vgrajena baterija s kapaciteto 56,8 kWh je izdelana iz nikelj-manganovo-kobaltnih celic za ultra zmogljivost in hitro oskrbo z energijo. Baterijski sistem je zasnovan tako, da med polnjenjem omogoča hlajenje z dielektrično hladilno tekočino, kar skrajša čas med postopkom. Foto: Ford

Prototip je nastajal brez pravil. Med razvojem so uporabljali veliko orodij, s katerimi si pri Fordu pomagajo pri izdelavi dirkalnikov in v proizvodnih programih. Zagotovljena je optimalna aerodinamična oblika, posebne pozornosti pa so bili deležni hladilni kanali ter sprednji in zadnji spojler za potisk ob podlago.

Tehnološki biser

Trije od sedmih električnih motorjev so povezani s sprednjim diferencialom, štirje pa v slogu palačinke z zadnjim diferencialom. Z diferencialoma jih povezujeta posamezni pogonski gredi, kar omogoča velik razpon prilagoditev vozila za najrazličnejše vrste uporabe od ‘driftanja’ do dirk z veliko hitrostjo.

Vgrajeni elektronski zavorni ojačevalnik omogoča serijsko regenerativno zaviranje v kombinaciji s sistemom ABS in nadzorom stabilnosti za optimalno delovanje zavornega sistema. Foto: Ford
Vgrajeni elektronski zavorni ojačevalnik omogoča serijsko regenerativno zaviranje v kombinaciji s sistemom ABS in nadzorom stabilnosti za optimalno delovanje zavornega sistema. Foto: Ford

Nastavitev podvozja in pogonskega sklopa sta ekipi omogočila raziskovanje različnih zasnov in njihovega učinka na porabo energije in zmogljivost, vključno z zadnjim pogonom, štirikolesnim pogonom in pogonom na sprednji kolesi. Nastavitvi za nadzorovano drsenje (‘driftanje’) in dirke imata drugačno konfiguracijo sprednjega dela s spremembami krmilnih ročic in krmiljenja za ekstremne kote pri ‘driftanju’. Prenos moči je lahko enakomerno porazdeljen med sprednjo in zadnjo osjo ali pa je vsa moč dodeljena eni ali drugi osi. Pri hitrosti 257 km/h znaša ciljni potisk ob podlago več kot 1000 kg.

Prihaja na NASCAR

Mustang mach-E 1400 se bo kmalu predstavil tudi na dirki prvenstva NASCAR, saj je namenjen tudi preizkusu novih materialov. Pokrov motornega prostora je iz organskih kompozitnih vlaken, lahke alternative ogljikovim vlaknom, iz katerih je sicer izdelano vozilo.