Osnovni jogger s petimi sedeži stane najmanj 15.090 evrov, če želite dodatna dva sedeža bo nakup dražji za 900 evrov. Foto: Dacia
Osnovni jogger s petimi sedeži stane najmanj 15.090 evrov, če želite dodatna dva sedeža bo nakup dražji za 900 evrov. Foto: Dacia

Dacii lahko čestitamo, da svoje kupce, svoje kritike posluša in upošteva. Bil je namreč lodgy, škatlast, neatraktiven enoprostorec s slabimi voznimi lastnostmi. Popravni izpit je opravljen. Ime mu je jogger.

Produktni direktor Dacie Lionel Jaillet je za Avtomobilnost povedal: "Družina je do zdaj pričakovala prostornost in velik prtljažnik. Zdaj želi več. Avtomobil mora biti privlačen. Ta avto omogoča vse prostočasne dejavnosti današnje družine. Strešni prtljažnik je lahko podolžen ali prečen. Prtljago zlahka vozimo na strehi. Tudi prtljažnik je dovolj velik za kolesa ali druge športne pripomočke. Ponudba je edinstvena. To seveda zmore tudi karavan, toda ta avto je veliko več. Pritegnili bomo številne kupce na več področjih trga. Jogger je res edinstven."

Pri Dacii menijo, da so velik korak naprej naredili pri obliki, ki je v nasprotju z lodgyjem veliko bolj privlačna. Foto: Dacia
Pri Dacii menijo, da so velik korak naprej naredili pri obliki, ki je v nasprotju z lodgyjem veliko bolj privlačna. Foto: Dacia

Tri četrtine Dacijinih kupcev izbere najbogatejšo opremljene različice, tudi najbolj "našminkane" različice, pri sanderu to predstavlja stepway. Pri joggerju pa stepwaya ni.

Na voljo je s petimi ali sedmimi sedeži. Mogočih je do 60 različnih konfiguracij ureditve kabine. V tretji vrsti je mogoče odstraniti vsak sedež posebej. Različica s petimi sedeži ima prtljažnik s prostornino 708 litrov. Foto: Dacia
Na voljo je s petimi ali sedmimi sedeži. Mogočih je do 60 različnih konfiguracij ureditve kabine. V tretji vrsti je mogoče odstraniti vsak sedež posebej. Različica s petimi sedeži ima prtljažnik s prostornino 708 litrov. Foto: Dacia

To je mehki terenec

"Jogger je nastal iz stepwaya. Ima velika kolesa, bočno zaščito itn. Avtomobil je že v osnovi terenec kot stepway po svojih tehničnih značilnostih. Pričakujemo, da bo ta različica vsaj na začetku prodajna uspešnica. Ima specifične barve in okrasne podrobnosti. Zelo privlačna je. Pričakujemo veliko zanimanje kupcev za to različico," pravi Jaillet.

Tako bencinski trivaljnik kot motor, ki uporablja utekočinjeni naftni plin, sta na voljo v kombinaciji s šetstopenjskim ročnim menjalnikom. Pozneje pa lahko pričakujemo tudi avtomatik in hibridno različico. Foto: Dacia
Tako bencinski trivaljnik kot motor, ki uporablja utekočinjeni naftni plin, sta na voljo v kombinaciji s šetstopenjskim ročnim menjalnikom. Pozneje pa lahko pričakujemo tudi avtomatik in hibridno različico. Foto: Dacia

Stepway pomeni, da je dvignjen od tal, ampak od oznake extreme bi si lahko obetali še kaj več. Ali ne? Pri Dacii smo dobili odgovor: "Dobro vprašanje. Lahko bi rekli, da je to mehkejši terenec. Jogger nima pogona na štiri kolesa. Vendar menimo, da je že s to opremo in velikimi kolesi primeren za izlete v naravo in vožnjo po kolovozih."

Po prvih kilometrih ocenjujemo, da je joggerjev najšibkejši člen motor. Dobesedno najšibkejši. Avto je namreč velik, osnovni LPG-motor pa šibek, ravno tako litrska turbo različica. "Na začetku leta 2023 pripravljamo presenečenje s hibridno različico avtomobila. To bo hibrid s samodejnim menjalnikom," pravi Jailett.

Kaj pa elektrika? Tudi to smo vprašali produktnega strokovnjaka. Odgovor najdete ob ogledu videoreportaže iz oddaje Avtomobilnost.