Ducati multistrada je motocikel, s katerim si zaželite nemške avtoceste brez omejitve hitrosti. V nasprotju s podobnimi motocikli na avtocesti enostavno zaživi. Ko se agregat zavrti v višje vrtljaje motorist dobi občutek, kot da bi spodbodel z ostrogami vzdržljivega vranca. Agregat postane še bolj odziven, hitrost vožnje se povečuje neverjetno hitro, za povrhu vsega pa, kar je morda še najbolj pomembno, nos motocikla ostaja povsem miren. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Ducati multistrada je motocikel, s katerim si zaželite nemške avtoceste brez omejitve hitrosti. V nasprotju s podobnimi motocikli na avtocesti enostavno zaživi. Ko se agregat zavrti v višje vrtljaje motorist dobi občutek, kot da bi spodbodel z ostrogami vzdržljivega vranca. Agregat postane še bolj odziven, hitrost vožnje se povečuje neverjetno hitro, za povrhu vsega pa, kar je morda še najbolj pomembno, nos motocikla ostaja povsem miren. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Kdor se vsaj malo spozna na motocikle, ve, da ob omembi imena Ducati govorimo o znamki, ki je svetu ponudila številne izvenserijske motocikle. Po večini so to hitri, kaj hitri, ekstremno hitri motocikli, za katere lastniki pravijo, da so vibracije ducatijevega agregata najlepši zvok na svetu.

Ker smo v Avtomobilnosti vseeno bolj družinsko usmerjeni, in ker smo si za začetek zastavili, da vam bomo skušali predstaviti motocikle, ki so namenjeni tudi vožnji v dvoje, bomo športne ducatije pustili za drugič in se tokrat posvetili malce drugačnemu motociklu.

Za v mesto, na teren in avtocesto

Pri predstavitvi moramo biti vseeno previdni. Ducati multistrada je mestno uporaben motocikel, ki zmore tudi lažje terenske napore in je konkurent slavnim potovalnim motociklom. Kljub naštetemu se po njegovih žilah vseeno pretaka tudi športna kri. Podoba motocikla, sploh v obliki, kot je bila testna multistrada, s tremi kovčki, ki prav kličejo po udobnem popotovanju, bi marsikoga zlahka zavedla, da gre zgolj za še en okorni potovalni motocikel.

Zavedla zato, ker agregat, ki je sicer veliko bolj umirjen kot v uvodu omenjeni stroji, ponuja vseeno moč 125 kW. Povedano drugače, motocikel, pripravljen za vožnjo, tehta manj kot 250 kilogramov, motor pa ponuja v nam bolj prijazni merski enoti okroglih 170 konj. Če zraven prištejemo še 125 Nm navora, pri visokih 8750 motornih vrtljajih je hitro jasno, da nikakor ni len potovalni motocikel.

Ergonomija, aerodinamika, položaj sedenja in udobje so na enako visoki ravni, kot je zmogljiv 1158 kubičnih centimetrov velik agregat. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Ergonomija, aerodinamika, položaj sedenja in udobje so na enako visoki ravni, kot je zmogljiv 1158 kubičnih centimetrov velik agregat. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Kos vsem izzivom

Multistrada je, če se izognem polemiki najboljšega motocikla, zagotovo motocikel, ki v svojem razredu vozi v ospredju. Seveda obstajajo različna merila posameznih voznikov, ki cenijo takšne in drugačne dobrote. Če pa se osredotočimo na tiste, ki cenijo zmogljivost agregata in nabor asistenčnih sistemov, je multistrada čista zmaga. Ne glede na hitrost vožnje, zaprtost ovinkaste ceste, ali enoličnosti ravne avtoceste.
Multistrada se preprosto ne boji izziva in pravzaprav bi lahko rekli obratno – težko sploh postavimo izziv, ki mu tale motocikel ni kos.

Za podajanje informacij je motoristu na voljo 6,5-palčni zaslon, ki je dovolj velik in brezhibno berljiv v vsakem vremenu. Bolj kot zaslon sam je pomembno, kaj prikazuje. Če je izbira voznega programa nekaj običajnega, pa je res neverjeten nabor nastavljivih možnosti delovanja asistenčnih sistemov, podvozja in zavor. Toliko stopenj, kot jih ponuja multistrada, boste težko našli še kje. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Za podajanje informacij je motoristu na voljo 6,5-palčni zaslon, ki je dovolj velik in brezhibno berljiv v vsakem vremenu. Bolj kot zaslon sam je pomembno, kaj prikazuje. Če je izbira voznega programa nekaj običajnega, pa je res neverjeten nabor nastavljivih možnosti delovanja asistenčnih sistemov, podvozja in zavor. Toliko stopenj, kot jih ponuja multistrada, boste težko našli še kje. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Če odmislimo vožnjo po ekstremnem terenu, kjer je treba motocikel obuti v prave pnevmatike in se osredotočimo na vožnji po utrjeni podlagi, multistrada navduši na vseh področjih. Tudi zato je težko na hitro in preprosto povedati in pokazati, kje je najboljša. Z ovinki denimo opravlja tako lahkotno, da se voznik sploh ne zave, da se vozi hitro, ker je vožnja varna in zanesljiva. Če zavijemo na avtocesto, je potovalna hitrost lahko zares velika. Ne glede na hitrost vožnje, je lega motocikla oziroma sama vožnja izjemno mirna.

Še več o tem zanimivem motociklu pa v daljšem video prispevku iz oddaje Avtomobilnost.