Posodobitev je zajela obe karoserijski različici, torej klasični enyaq in enyaq coupé. Oblikovne spremembe so minimalne. Foto: Škoda
Posodobitev je zajela obe karoserijski različici, torej klasični enyaq in enyaq coupé. Oblikovne spremembe so minimalne. Foto: Škoda

Zdi se, da bodo električni avtomobili posodobitve skozi njihov življenjski cikel doletele večkrat, kot je bilo to v navadi pri klasično gnanih avtomobilih. Lep primer je škoda enyaq, ki so jo po samo treh letih proizvodnje že doletele prve spremembe oziroma izboljšave. A spet v nasprotju z doslej znano prakso, bodo te na prvi pogled praktično nevidne.

Produktni predstavnik za enyaq in E-mobilnost pri znamki Škoda Jirží Brynda je za Avtomobilnost povedal: "Novo modelno leto prinaša močnejši in učinkovitejši električni pogon na zadnji osi za vse različice s 77-kilovatno baterijo. Enyaq RS tako razvije tudi 250 kW moči, različici 85 in 85x pa do 210 kW."

Po zaslugi novega električnega motorja, ki smo ga že preskusili v volkswagnu ID.7, je enyaq tudi bistveno hitrejši. Z najvišjo hitrostjo 180 km/h sta različici 85 in 85x po novem enako hitri kot različice RS, pri čemer z mesta do 100 km/h pospešita skoraj dve sekundi hitreje. Pri različici RS ostaja največja hitrost nespremenjena, je pa pospešek do 100 km/h še sekundo krajši in je zdaj 5,5 sekunde. Ob koristnih, a nevidnih izboljšavah novi enyaq vendarle prinaša tudi novosti, ki jih lahko opazimo s prostim očesom.

Nadgradnje električnih avtomobilov so hitrejše od običajnih nadgradenj avtomobilov. Dokaz je tudi električna škoda enyaq iV, ki je bila v modelnem letu 2024 deležna kar nekaj izboljšav. Nanašajo se na tisto, kar kupci električnih avtomobilov najbolj želijo – doseg in polnjenje. Foto: Škoda
Nadgradnje električnih avtomobilov so hitrejše od običajnih nadgradenj avtomobilov. Dokaz je tudi električna škoda enyaq iV, ki je bila v modelnem letu 2024 deležna kar nekaj izboljšav. Nanašajo se na tisto, kar kupci električnih avtomobilov najbolj želijo – doseg in polnjenje. Foto: Škoda

"Novost je tudi nova programska oprema avtomobila. Tudi nadgrajeni vmesnik je prijetnejši za uporabo. Zaradi nove zasnove je tudi bolj intuitiven. Prvič predstavljamo vrhunsko opremljeno in oblikovano različico Laurin & Klement," nam je razložil Brynda.

Škoda še ne stavi vsega na elektriko

Najelegantnejša linija opreme z ekskluzivnimi dodatki, ki serijsko opremo naredi še bolj bogato, je sicer v Škodinih avtomobilih precej zaželena. O tem navsezadnje pričajo tudi prodajne številke.

V notranjosti se v povezavi z novo programsko opremo 4.0 spreminjata tudi kokpit in grafika zaslona. Foto: Škoda
V notranjosti se v povezavi z novo programsko opremo 4.0 spreminjata tudi kokpit in grafika zaslona. Foto: Škoda

Čeprav so pri Škodi odlične prodajne rezultate kronali z izjemnim dosežkom, ko je enyaq postal v Nemčiji najbolje prodajan električni avtomobil, pa ostajajo realni in na trdnih tleh. Čehi se zavedajo, da je evropska prihodnost resda električna, a ne nujno že danes. Zato so na težave nekaterih evropskih držav s prehodom na električna vozila dobro pripravljeni.
Član uprave Škoda Auto, odgovoren za prodajo in marketing, Martin Jahn, pravi: "Naša strategija je bila vedno ponuditi obe vrsti avtomobilov, z notranjim zgorevanjem in električne. Ponudbo električnih modelov razširjamo. Vsako leto predstavimo novega. V skladu s strategijo izdelujemo motorje z notranjim izgorevanjem. Vedno želimo ustreči kupcem. Do konca desetletja bosta v naši ponudbi obe vrsti pogonskih sklopov. Izbiral bo kupec."

Več v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost.