DS je znamka za tiste, ki iščejo prestižen avto, a obenem drugačne občutke. To dosegajo tudi z izbiro na prvi pogled zelo nenavadnih materialov, ki po obdelavi postanejo na oko in otip zelo prestižni. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
DS je znamka za tiste, ki iščejo prestižen avto, a obenem drugačne občutke. To dosegajo tudi z izbiro na prvi pogled zelo nenavadnih materialov, ki po obdelavi postanejo na oko in otip zelo prestižni. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

3000 francoskih kilometrov smo prevozili v velikem slogu – z DS9, paradno limuzino znamke DS. Preizkusili smo jo med naravno vožnjo po avtocesti, predvsem pa med večerno vožnjo po znamenitih ulicah centra Pariza, okoli slavoloka zmage, po Elizejskih poljanah, do Eiflovega stolpa in slavnega muzeja Louvre, ki je DS-u dal bistven del podobe. Pariz pa smo v resnici obiskali zaradi DS-ovega ateljeja.

Preizkušajo neobičajne materiale

Veliko današnjih zgodb je povezanih z usnjem, za DS je značilen biserni šiv, s katerim sedeže oblikujejo po svoje, iz enega kosa kože. In če drugega ne, potniki v DS9 usnje zrejo na vsakem vogalu, tudi na vrhu armature. Vendar DS-ovi oblikovalci se ves čas igrajo in raziskujejo številne druge materiale.

Prav materiali, ki jih skrbno izberejo v DS-ovem ateljeju v Parizu, so skrivnost in prednost premijske francoske avtomobilske znamke pred nemško konkurenco. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Prav materiali, ki jih skrbno izberejo v DS-ovem ateljeju v Parizu, so skrivnost in prednost premijske francoske avtomobilske znamke pred nemško konkurenco. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Sabine Pinnetrat, ki v DS Design Studio skrbi za barve in materiale, je za Avtomobilnost pojasnila: "Preizkušamo tudi materiale, ki za avtomobile niso običajni, imajo pa svoje prednosti. Na primer, kot prototip uporabljamo material, ki vsebuje le prozorne kable. Zanimiv je tudi, ker želimo brezšivne površine. Iščemo materiale, ki so zelo prožni in gosti, da niso videti kot staro blago za avtomobilske sedeže. Prav tako ne želimo nujno uporabljati usnja, temveč preprostejše svilnato blago. S plisiranjem ga naredimo privlačnejšega."

Slama, ki je razširjen in dostopen material, postaja simbol plemenitosti z edinstvenim strokovno podkovanim znanjem pariških mojstrov. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Slama, ki je razširjen in dostopen material, postaja simbol plemenitosti z edinstvenim strokovno podkovanim znanjem pariških mojstrov. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Les kot čipka

Pokazali so nam tudi prototip. Zelo preprosto blago, na katero so za izrazit vizualni vtis nanesli kovinsko prevleko.

"Preizkušamo različne stvari. Naborki niso navadni, ampak tridimenzionalni. Z osnovnimi materiali želimo doseči vtis razkošja. Primer je intarzija iz slame. Ko slamo pokosimo, jo sploščimo in jo lahko obarvamo. Nato jo razporedimo v vrste, kot žarke ali kako drugače. Zelo preprost material z intarzijo postane razkošen," pravi sogovornica.

Znamka DS v svoja vozila uvaja materiale in oblike, ki so vse prej kot tiste, ki smo jih vajeni v serijskih vozilih. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Znamka DS v svoja vozila uvaja materiale in oblike, ki so vse prej kot tiste, ki smo jih vajeni v serijskih vozilih. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Pojasnila nam je tudi pomen lesa v avtomobilih: "Če sem iskrena, je intarzija s slamo zahtevna, z lesom pa manj. Uporabljamo čisto navaden les. To ni eksotičen les, ki ga dobimo na drugi celini. Les je lahko dostopen. Prvi korak je intarzija. Narežemo ga na majhne kose. Z laserjem lahko na koščkih oblikujemo čipko. Tudi to dodamo intarziji. Uporabljamo stabiliziran les. Lažje je tudi, če uporabimo temen les. Svetel les porumeni. Uporabljati moramo temnejše odtenke."

Pri DS-u so se lotili še nečesa, zaslonskega razstrupljanja. Kaj je to, pa izveste v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.