Slovenski čevljar Mario Herzog je iz plastičnega materiala, ki ga je težko reciklirati, izdelal unikatne potovalne torbe, izkupiček iz prodaje teh torb pa ima okoljevarstveni cilj. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Slovenski čevljar Mario Herzog je iz plastičnega materiala, ki ga je težko reciklirati, izdelal unikatne potovalne torbe, izkupiček iz prodaje teh torb pa ima okoljevarstveni cilj. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

"Audi je že več kot 20 let aktiven sponzor FIS-ovega svetovnega pokala v alpskem smučanju. Od leta 2016 naprej se je celostna podoba znamke kar nekajkrat zamenjala. Prav zaradi tega so se nam nakopičili PVC-transparenti, s katerimi smo prisotni. Unikatne torbice so danes del nekdanjih transparentov," je za oddajo Avtomobilnost razložil Samo Pagon, ki je pri podjetju – Porsche Slovenija zadolžen za marketing znamke Audi.

40 kakih deset metrov dolgih oglaševalskih rekvizitov je torej namesto v smeti romalo v arhitekturno impozanten atelje Maria Herzoga. Čevljarja, ki izdeluje za vsakega posebej zrisane in natančno po nogah ukrojene unikatne čevlje za stranke po vsem svetu. Pred leti je Audi njegove čevlje podarjal svojim kupcem najdražjih modelov v Rusiji, sodelovanje pa se nadaljuje v obliki luksuznih torb iz Audijevih smeti. V čem se čuti luksuz?

Unikatni čevljar Mario Herzog je razložil na primeru čevlja iz njegove delavnice: "Če čevelj pogledamo od blizu, ni niti enega odprtega roba. Vsak rob je pospravljen v nekaj. Vsak detajl je posvečen neki prihodnji uporabi, pri kateri ne bo prišlo do trganj – t. i. cvetenja, šivov in robov. Če pa pogledamo srce čevlja, ki je okvirno šivan in predstavlja najbolj zahtevno stopnjo čevlja, je to kraljevska disciplina, ki odlikuje tudi naše čevlje." Taki čevlji zdržijo desetletja, pravi Herzog.

Mojster oblikovanja usnja je iz transparentov izdelal unikatne torbice, niti dve nista enaki. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Mojster oblikovanja usnja je iz transparentov izdelal unikatne torbice, niti dve nista enaki. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Bistvo je v unikatnosti

Najprej so torej reklame očistili z avtošamponom, potem dodobra testirali material, recimo, kako ga bodo igle prebadale, na koncu pa je sledilo krojenje, pri čemer so elemente Audijev celostne grafične podobe različno porazdelili med torbe, da zdaj med njimi najdemo takšne, ki kričijo Audi in pa takšne, ki znamko samo subtilno navajajo. Unikatnost je namreč bistvena.
"Del tega, kar pri torbi razumemo kot luksuz, je tudi unikatnost. Niti dve torbi nista enaki. Tudi 'bojne rane' so pri vsaki torbi drugače, ampak so del identitete," pravi Herzog in dodaja, da bi bilo možno material uporabiti tudi pri vgradnji kakšnih detajlov v Audijeva vozila, na primer obrobe predpražnikov. Audijeve so bile pri modelu A8 nekdaj v usnju. Lahko bi material uporabili v vratnih oblogah. Iz tega materiala bi lahko naredili tudi avtomobilski volan, a Herzog pravi, da ne bi bil niti približno tako udoben, saj bi bil pregladek, prej ali slej bi se tudi razbarval.

Sledijo torbe iz Kitzbühela?

Zakaj so Audijeve unikatne torbice samo slovenski izdelek, slovenski projekt? Pagon pravi: "Po prvih odzivih sodeč ni nujno, da bo to ostal samo slovenski projekt. Kolegi, ki prihajajo iz držav, kjer spremljajo zimske športe, pravijo, da je projekt fantastičen. Med drugim ga je podprl Marc Girardelli, svetovna smučarska legenda, in mislim, da imamo lepe obete, da prodremo tudi preko slovenskih meja."

V nobenem primeru ne bo šlo za velike serije torbic, je pa, kot pravi Pagon, vsaka država zgodba zase. Posebej izpostavlja Avstrijo s slavnim prizoriščem Kitzbühelom, ki bi lahko kupce nagovorila s torbo, ki je izdelana iz materialov z mondenega prizorišča tekem svetovnega pokala v alpskem smučanju.

Slovenske unikatne torbice smo si ogledali v ateljeju ob Blaguškem jezeru. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Slovenske unikatne torbice smo si ogledali v ateljeju ob Blaguškem jezeru. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Sledi pomoč slovenskemu morju

Pri Audiju so predelali prav vse transparente, ki niso več aktualni. Že od začetka je ideja, da ne zaključijo le s prodajo ali navduševanjem svojih kupcev z enim takim izdelkom, ampak želijo s prispevki od prodaje podpreti nek nov trajnostni projekt. Pagon pravi: "Ta projekt je projekt zavoda You(r)sea v piranskem zalivu, katerega poslanstvo je ohranjanje in krepitev biotske raznovrstnosti mikroorganizmov v slovenskem morju." Inspiracija za izdelave teh torbic so bili projekti, ki jih podpira Audi Environmental Fundation, s katerimi nemški proizvajalec avtomobilov med drugim išče tudi načine, kako znižati vpliv svojih dejavnosti na okolje.

Odslužene baterije Audijevih e-tronov recimo že premikajo indijske rikše. Razvijajo recimo tudi projekt izdelave posebnega filtra za odtočne jaške v cestah, ki zajamejo delce gum. Nazadnje pa smo spoznali njihov projekt, s katerim iščejo ustrezne rešitve, ki bi onesnaževalcem omogočile preživetje tudi z okoljsko sprejemljivejšimi dejanji. Za vaš naslednji klik torej priporočamo Audijev način reševanja kmetovanja na bavarskem močvirju.