Ko gre za avtomobile, velikokrat primerjamo zgolj ceno, ne pa tudi tega, kaj od servisa dejansko tudi dobimo. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Ko gre za avtomobile, velikokrat primerjamo zgolj ceno, ne pa tudi tega, kaj od servisa dejansko tudi dobimo. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Ali avto, ko ni več najbolj nov oziroma po obdobju, ko poteče garancija, lizing oziroma jamstva, še voziti na pooblaščen servis, ali pa je že čas, da se prestopi k nepooblaščenemu oziroma neodvisnemu serviserju?

Ko gre za avtomobile, je strokovnih mnenj v vsaki prijateljski debati, koliko hočemo. Številna temeljijo na predsodkih, vendar dolgoletnim načelom danes ne gre slepo zaupati. Črno-belo tudi ni pri servisnih posegih. Avtomobil je tako zelo kompleksen izdelek, da lahko celo oko in uho izkušenega soseda mehanika zatajita. Čeprav izkušnje v večini primerov zadostujejo, pa v nekaterih primerih avtomobila ni mogoče popraviti brez ničel in enic.

Kdor ima več ničel in več enic, tisti, ki je pri koritu, ali tisti, ki se hrani vsepovsod? To je vprašanje, ki smo se mu posvetili v Avtomobilnosti. Pogledali smo široko sliko, kjer so zajete tudi baze podatkov. Dober servis mora imeti dobro bazo podatkov.

V primeru pooblaščenega servisa ima potrošnik za sogovornika še matično tovarno. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
V primeru pooblaščenega servisa ima potrošnik za sogovornika še matično tovarno. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Dolg seznam obveznosti servisov

Anže Vovk, vodja prodaje nadomestnih delov za Peugeot in Citroën je za Avtomobilnost o cenah servisnih pregledov odgovoril naravnost: "Seveda je storitev pooblaščenega serviserja dražja. Storitev je dražja najprej za najemnine diagnostičnega orodja, ki ni poceni. Držati se je treba dolge vrste standardov, za katere je treba skrbeti. Skrbeti je treba, kako vozilo vzamemo na servis, od same zaščite, videza mehanikov, treba je upoštevati standarde o samem videzu servisa, treba je imeti profesionalna orodja za popravilo, ki jih zahteva tovarna. Seznam specialnega orodja dobimo pred podpisom pogodbe. Vse to stane. Hkrati je treba skrbeti za zalogo materiala, rezervnih delov. Ne skačemo za vsako stvar v trgovino in nazaj. Ko stranka pride na servis, mora biti material za vozilo na vozičku. Če se med servisiranjem ugotovijo nepravilnosti, se opravi video preverjanje vozila, ko stranki pokažemo, kaj priporočamo za menjavo, in ji razložimo, zakaj bi bilo dobro nekaj zamenjati in popraviti, nato pa se stranka sama odloči za potrditev. Treba je skrbeti za izobraževanje servisnih svetovalcev, mehaničnih delavcev, strokovnih tehničnih svetovalcev. Tudi ta šolanja niso brezplačna. Vsi nudimo garancijo na rezervne dele, eno leto, moramo jo nuditi. Ne nudijo pa vsi jamstva na opravljeno delo. Pooblaščeni servisi poleg garancije na vgrajene dele nudijo tudi garancijo na to, kar so naredili. Zadaj je vedno vse zabeleženo v računalniškem sistemu. Na ta način vedno vemo, kaj je bilo narejeno. Treba je plačevati tudi različne takse, za odvoz odpadnega olja, uničenje pnevmatik, celo vrsto državnih varščin."

Če servis avtomobila zaupamo šušmarjem, ki delo opravljajo na črno v
Če servis avtomobila zaupamo šušmarjem, ki delo opravljajo na črno v "domačih" delavnicah, brez računa, gre lahko narobe veliko ali pa nič. Zato popravilo vozila "pod kozolcem brez računa" ni priporočljivo. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Še enkrat na obisk k pooblaščenemu serviserju

Dražja storitev sicer pogosto vključuje tudi jamstvo, pa recimo tudi asistenco v primeru težav, vsekakor že to učinkovito zniža razliko v cenovni primerjavi celo pri tistih strankah, ki ne želijo zapravljati za ustrezno barvo jakne serviserja ter jim ni mar za okolje, pravice zaposlenih in za standarde proizvajalca avtov. Ampak, naučili smo se predvsem to, da so razlike v servisih predvsem v tem, katero diagnostično orodje, katero programsko opremo uporablja serviser. Pomembno je, kdo ima največ podatkov.

"Proizvajalec vozila ima največ podatkov o delovanju njihovih produktov. Tudi nepooblaščeni serviserji odkrijejo napako, na primer nekega senzorja. Oni senzor lahko zamenjajo, na primer senzor za polsamodejno vožnjo. Ne morejo pa ga kalibrirati s samim računalnikom vozila. V takem primeru je treba ponovno avto pripeljati na pooblaščeni servis, kjer se poseg s profesionalnim diagnostičnim orodjem lahko dokonča."

Zakaj je kalibracija ob celem kupu asistenčnih sistemov, ki jih imajo avtomobili, pomembna, je za oddajo Avtomobilnost povedal Andrej Pavlič, nacionalni tehnični svetovalec za Peugeot in Citroën.

Vabljeni k ogledu videoreportaže iz oddaje Avtomobilnost.