EQS je Mercedesov najnaprednejši model z električnim pogonom. Foto: MMC RTV SLO/Nace Erjavec
EQS je Mercedesov najnaprednejši model z električnim pogonom. Foto: MMC RTV SLO/Nace Erjavec

Slovenska abeceda ima 25 črk, črka S pa v abecedi znamke Mercedes-Benz šteje največ. To je oznaka za najbolj prestižna vozila te znamke.

EQS pa je poseben še zaradi nečesa. Čeprav je Mercedes-Benz že predstavil nekaj električnih modelov, je ta prvi, ki je kot električni avtomobil zasnovan od samega začetka. Ta mu seveda omogoča boljši izkoristek prednosti, ki jih zagotavlja električni pogon. To je najbolj napredni avtomobil znamke Mercedes do zdaj.

Namenski električni avtomobil

EQS je postavljen na popolnoma novo modularno platformo MEA (Modular Electric Architecture) za električne avtomobile. Nova platforma ponuja pogon na zadnji kolesi in različico štirikolesnega pogona 4Matic z veliko moči, udobja, sloga in varnosti.

Vozilo deluje z napetostjo 400V. Lahko se polni doma, na običajnih polnilnilnikih, ali z vgrajenim polnilnikom z močjo do 22 kW. Foto: MMC RTV SLO/Nace Erjavec
Vozilo deluje z napetostjo 400V. Lahko se polni doma, na običajnih polnilnilnikih, ali z vgrajenim polnilnikom z močjo do 22 kW. Foto: MMC RTV SLO/Nace Erjavec

V avto so vgradili veliko baterijo z električno zmogljivostjo skoraj 108 kWh. Glede na cikel WLTP bi se morali s prazno baterijo ustaviti šele po 784 kilometrih vožnje. Omogoča standardno AC-polnjenje z močjo 22 kW ali pa priključitev na hitre polnilne postaje, na katerih je moč polnjenja do 200 kW. Pri Mercedesu pravijo, da je 15 minut polnjenja na taki polnilni postaji dovolj za nadaljnjih 300 kilometrov poti.

Hiperzaslon MBUX v širino meri kar 141 centimetrov, skupna površina pa je več kot četrt kvadratnega metra. Foto: MMC RTV SLO/Nace Erjavec
Hiperzaslon MBUX v širino meri kar 141 centimetrov, skupna površina pa je več kot četrt kvadratnega metra. Foto: MMC RTV SLO/Nace Erjavec

Hiperzaslon in umetna intelogenca

K večjemu dosegu pripomore izjemna aerodinamika. Luksuzna limuzina je najbolj aerodinamičen serijski avtomobil na svetu, saj je koeficient zračnega upora Cd 0,20. Kabina je v znamenju prestiža in digitalnega okolja.

Čez celotno armaturno ploščo se zlivajo trije zasloni, ki ustvarjajo videz enotnega zaslona, vozniku pa pri uporabi zabavno-informacijskega sistema pomaga umetna inteligenca. Na nemškem trgu ima EQS tudi že naslednjo stopnjo avtonomije.

Vabimo vas, da enega od trenutno najbolj naprednih vozil na cestah bolj podrobno spoznate v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.