Mercedes-Benz Vans je sprinter predstavil leta 1995, s čimer se je začela nova doba velikih dostavnikov. Sprinter je bil prvi Mercedesov model z lastnim imenom, ki je nadomestil dotedanje alfanumerične oznake. V segment je prinesel tehnične novosti, kot so kolutne zavore na vseh kolesih, ABS, optimizirano podvozje ter samonosilno konstrukcijo s pogonom na zadnja kolesa. Zaradi prilagodljivosti in trpežnosti je postal temeljno vozilo v številnih panogah – od reševalnih služb do občinskih podjetij, obrtnikov in popotnikov. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Mercedes-Benz Vans je sprinter predstavil leta 1995, s čimer se je začela nova doba velikih dostavnikov. Sprinter je bil prvi Mercedesov model z lastnim imenom, ki je nadomestil dotedanje alfanumerične oznake. V segment je prinesel tehnične novosti, kot so kolutne zavore na vseh kolesih, ABS, optimizirano podvozje ter samonosilno konstrukcijo s pogonom na zadnja kolesa. Zaradi prilagodljivosti in trpežnosti je postal temeljno vozilo v številnih panogah – od reševalnih služb do občinskih podjetij, obrtnikov in popotnikov. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Na spletnih kanalih popotnikov in digitalnih nomadov je sprinter pogosto glavni akter – v njem potujejo, snemajo in celo živijo. Za te uporabnike je sprinter več kot le kombi – postal je simbol svobode in mobilnega življenjskega sloga. Številni niti ne omenjajo, da gre za znamko Mercedes-Benz – preprosto govorijo o "sprinterju", ki je postal skorajda samostojna znamka. Svoj ugled si je zgradil skozi tri desetletja razvoja, prilagodljivosti in kakovosti.

Danes je kar 76 odstotkov sprinterjev na cestah predelanih oziroma prilagojenih posebnim potrebam uporabnikov. V Avtomobilnosti smo obiskali tri podjetja, ki so si sprinter predelala povsem po svoji meri.

Kako so sprinter predelali za prevoz pacientov, lahko vidite v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost.

Sprinter za paciente

Z Romanom Meškom, direktorjem podjetja Pacient, ki v zdravstvu deluje že več kot tri desetletja, smo se pogovarjali o razlogih, zakaj izberejo prav sprinter: "To je vozilo, ki zdrži vse naše kilometre. Za 'trdo uporabo', kot radi rečemo. Vozimo po ozkih ulicah, pogosto se mudi, včasih pride do poškodb. Vozimo čez robnike, vrata so neprestano v uporabi, saj ves čas vnašamo in iznašamo nosila. Po naših izkušnjah so vozila znamke Mercedes-Benz najtrpežnejša."

Predelava kombija za prevoz pacientov stane več kot samo vozilo – v celoti opremljen sprinter lahko doseže ceno do 250.000 evrov. Zato je trpežnost ključnega pomena. Meško doda:
"Če se le da, vozilo naročimo z vso mogočo opremo – tudi z električno pomičnimi vrati. Pozimi lahko mehanski sistemi zamrznejo, električni motorček pa vrata vedno odpre. Takšne stvari ugotoviš skozi prakso."

Sprinterji za prevoz pacientov so opremljeni s sedeži za reševalce, kardiološkim stolom, grelcem za infuzije, hladilnikom, številnimi omaricami in celo z grelniki. Vozila morajo biti tudi udobna – pred kratkim so pacientko pripeljali domov iz Lizbone, po več kot 2500 kilometrih poti. Nekateri njihovi sprinterji imajo že skoraj milijon prevoženih kilometrov.

Od skupno 60 vozil v floti podjetja Pacient je kar polovica sprinterjev. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Od skupno 60 vozil v floti podjetja Pacient je kar polovica sprinterjev. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Sprinter za obrtnike

"Vozilo mora biti čisto, orodje urejeno – kakršen imaš kombi, takšen si tudi sam," pravi Valentin Cukjati, vodja voznega parka podjetja Roltek. Čeprav stranke vozila ne vidijo pogosto, je zanje pomembno, kako je urejeno. "Stranka hitro oceni: kakšno je vozilo, kakšen je odnos monterja – in iz tega izpelje kakovost naše storitve." Njihovi sprinterji so predelani v mobilne delavnice – s predalniki, policami in vsemi potrebnimi materiali za montažo. Organizacija pomeni tudi prihranek časa, saj monterji ne izgubljajo minut pri iskanju orodja. V podjetju sami izdelujejo aluminijaste zaščite vrat – aluminij je lahek, trpežen in daje čist videz. Cukjati svetuje:
"Kdor pogosto dela na višini, naj vgradi hitri mehanizem za spuščanje lestve – ni treba plezati na vozilo, kar prihrani čas in poveča varnost."

Zaradi prostornosti lahko sprinter sprejme veliko opreme in orodja ter ponuja prilagoditve za delo na terenu. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Zaradi prostornosti lahko sprinter sprejme veliko opreme in orodja ter ponuja prilagoditve za delo na terenu. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Snemalni sprinter – mobilno stranišče

Dragan Mladenović, direktor podjetja Sekretar, nam je razkazal sprinterja, predelanega v mobilne sanitarije: "Pri snemanju je mobilnost ključna. Prikolice upočasnijo premike med lokacijami. V sprinter lahko vgradimo vse – od straniščne školjke do rezervoarjev s 300 litri vode, kar zadostuje za 40 oseb in 12 ur uporabe." Vgrajen je vakuumski sistem, podoben tistim na letalih ali ladjah, ki porabi štirikrat manj vode kot običajna stranišča. Mladenović s ponosom omeni, da je njihovo mobilno stranišče uporabljal tudi slavni kuhar Gordon Ramsay – in bil nad njim navdušen.

Filmska ekipa je izbrala sprinter z dodatkom prednjega pogona zaradi razporeditve teže, uporabljajo pa tudi različico s štirikolesnim pogonom. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Filmska ekipa je izbrala sprinter z dodatkom prednjega pogona zaradi razporeditve teže, uporabljajo pa tudi različico s štirikolesnim pogonom. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Vse predelave sprinterja si lahko pogledate v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost.