Peugeot 2008 oblikovne smernice seveda povzema po peugeotu 208, a na svoj križanski način, ki zaradi modificirane modularne platforme CPM prinaša dolžino 4,3 metra (14 cm več od predhodnika), širino 1,7 metra in višino 1,54 metra. Ta se kaže predvsem v prostornejši notranjosti. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Peugeot 2008 oblikovne smernice seveda povzema po peugeotu 208, a na svoj križanski način, ki zaradi modificirane modularne platforme CPM prinaša dolžino 4,3 metra (14 cm več od predhodnika), širino 1,7 metra in višino 1,54 metra. Ta se kaže predvsem v prostornejši notranjosti. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

2008 ni več le prijazen in mali avtomobil, ampak izredno prostoren in udoben avtomobil. Tak je postal, ker so želeli pompozno terensko obliko, kupci pa so zahtevali čustven, ne pa racionalen avtomobil.

Oblikovalski dosežek
Obliko novega 2008 lahko objektivno ocenimo kot vizualno izredno vpadljivo in kot oblikovalski dosežek. Subjektivno pa dodamo tudi to, da je prav tako kot sorodni 208 tudi 2008 izredno lep in za mimoidoče predstavlja pašo za oči. Je pa v nasprotju s predhodnikom oblika tega SUV-ja prišla v prvi plan, zdi se, da je pomembnejša od same funkcionalnosti.

Prostoren ostaja. Še več, veliko prostornejši je predvsem na zadnji klopi, kjer je prostora v višino zelo veliko. In tudi v prtljažniku, ki ni tako kockast in ima velik nakladalni rob.

Želi biti CUV
Hkrati ne ponuja udobnega pokončnega vstopanja v kabino kot to poznajo tipična SUV-vozila in je pomemben prodajni adut. Namreč, je precej oddaljen od tal, vstopa pa se prek visokega roba. Tudi sedi se bolj limuzinsko kot enoprostorsko, razlog pa je v tem, da želi biti 2008 hkrati bolj aerodinamičen in zato nižji od konkurence. Kot bi želel biti CUV in s SUV-jevsko nešportno obliko.

2008 je postavljen na enako platformo kot 208, ki je namenjena zniževanju CO2, hkrati pa omogoča vgradnjo tehnologij, kot jih ima najbolj premijski peugeot 508. 2008 ima tako kot 508 11 asistenčnih sistemov ADAS, vse razen infrardeče kamere. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
2008 je postavljen na enako platformo kot 208, ki je namenjena zniževanju CO2, hkrati pa omogoča vgradnjo tehnologij, kot jih ima najbolj premijski peugeot 508. 2008 ima tako kot 508 11 asistenčnih sistemov ADAS, vse razen infrardeče kamere. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Smiselna izbira motorja
Kar se vožnje tiče, Peugeotov 1,2-litrski bencinski trivaljni turbo smo res že velikokrat pohvalili, tudi v predhodnem 2008 – in na splošno je to ena tistih najbolj smiselnih, pravzaprav logičnih motornih izvedb v tem avtomobilskem razredu, pri vseh znamkah. Ti motorji namreč predstavljajo standardno kombinacijo dobrih pospeškov in ugodne varčnosti, Peugeot pa je bil pri zagotavljanju tega vedno zelo uspešen.

Prtljažnik ima osnovno prostornino 360 litrov, ob podiranju zadnje klopi lahko nastane za največ 1467 litrov prostora, posebnost prtljažnega dela je, da ima dvonivojsko dno. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Prtljažnik ima osnovno prostornino 360 litrov, ob podiranju zadnje klopi lahko nastane za največ 1467 litrov prostora, posebnost prtljažnega dela je, da ima dvonivojsko dno. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

In glede učinkovitosti je tudi novi motor dober, v praksi se zlahka vozite s šestlitrsko porabo, je pa v tokratni izvedbi nekoliko karakterno drugačen, izgubil je nekaj uglajenosti – namreč, ko ga vžgete, sploh mrzlega, motor prav zarobanti. Seveda se potem umiri in stiša, a nekako daje ves čas jasno vedeti, da ne drezajte vanj in iz njega iztiskajte samo toliko, kot res morate, nima volje po dinamiki, kot bi bil ves čas v načinu eco, tudi če tega načina ne izberete.

Najsodobnejši in enak kot v peugeotu 208 je tudi voznikov delovni prostor i-cockpit s 3D-merilniki. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Najsodobnejši in enak kot v peugeotu 208 je tudi voznikov delovni prostor i-cockpit s 3D-merilniki. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Zelo citroënovski
A spet, tak je v celoti karakter novega 2008: med vožnjo bo avtomobil prijeten, dokler boste z njim ravnali umirjeno, pri galopiranju pa bo nos zelo živahno poskakoval in v celoti se bo avtomobil intenzivno nagibal. Tudi krmiljenje je premehko, da bi voznik dobil vsaj neki mali ščepec zadovoljstva dinamične vožnje. Značaj novega 2008 je pravzaprav tak, kot bi avtomobil nosil Citroënovo značko. Nam se vse skupaj zdi, kot da so Peugeotovi inženirji tokrat kar malce preveč očitno popustili pritiskom oblikovalcev, strategov in seveda komisarjev.