Cupra je predstavila svoj najnovejši model – tavascan. Drugi povsem električni model znamke na trg prihaja leta 2024. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Cupra je predstavila svoj najnovejši model – tavascan. Drugi povsem električni model znamke na trg prihaja leta 2024. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Medtem ko smo v Avtomobilnosti prisostvovali dirki električnih avtomobilov v Berlinu, je bilo v Zagrebu svetovno prvenstvo v reliju.

Reli je pred pomembno transformacijo. Dirkači bodo dobivali točke glede na to, kako daleč in s kakšnim slogom bodo skočili. Ker reli mora postati spektakel. To je bila letošnja uradna prvoaprilska šala, ki pa v resnici sploh ni za lase privlečena. Motošport mora namreč v samo mestno jedro, med množice, in prvenstvo, ki je že samo po sebi zasnovano, da se ne bo odvijalo na dirkališču, ampak na mestnih ulicah, je formula E.

Kot računalniška igrica

Tavascan leta 2024

Tavascan je tehnični sorodnik Volkswagnove družine ID. Baterija s kapaciteto 77 kWh po zagotovilih tovarne omogoča doseg do 549 kilometrov, polnilna zmogljivost je bila povečana na 200 kW. Zmogljivi so tudi električni motorji, ki ponujajo 284 KM oziroma 340 KM. Zaslon zabavno-informacijskega sistema meri kar 15 palcev. Pospešek od 0 do 100 km/h je 5,6 sekunde. O največji hitrosti na premieri niso želeli govoriti. Cupra tavascan na ceste prihaja leta 2024.

Da motošport res spada v mestna središča, me je prepričal lanski festival motošporta v mestu Pau. In vesel sem, da sem to doživel, da sem lahko to videl na lastne oči, ker prvenstva ETCR ni več. Je bilo pa lani popolnoma očitno, da množice v mestnem jedru bolj zanima bencinsko hrumenje kot pa električno cviljenje. In jasno je, da bi tudi formula E izgubila proti formuli 1, zato mora igrati na drugačne karte. To ni vzdržljivostna dirka, to je računalniška igrica. Da, prav Super Mario je tisti, zaradi katerega so naredili "boost lane".

Čustva za volanom

Cupra born je električni avtomobil, tehnično zgrajen z bolj ali manj tehničnimi komponentami. Ko ga vžgeš in ko ga zapelješ, v prvem dinamično odpeljanem ovinku čutiš, da pelješ značajsko drugačen, bolj vroč avto. In to je bilo vodilo pri razvoju tavascana. Barcelonska znamka Cupra je Berlin izkoristila za svetovno premiero tavascana.

Berlinska dirka formule E se odvija na izredno atraktivni lokaciji, na nekdanjem letališču Tempelhof, to je skoraj v središču mesta. Danes je to izredno priljubljen park, v katerem Berlinčani kajtajo, tečejo, kolesarijo ali pa preprosto klepetajo ob pivu in klobasi s karijem. Tokrat so prišli poslušat dirkalnike, ampak so hitro ugotovili, da so ti še najtišji del predstave. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Berlinska dirka formule E se odvija na izredno atraktivni lokaciji, na nekdanjem letališču Tempelhof, to je skoraj v središču mesta. Danes je to izredno priljubljen park, v katerem Berlinčani kajtajo, tečejo, kolesarijo ali pa preprosto klepetajo ob pivu in klobasi s karijem. Tokrat so prišli poslušat dirkalnike, ampak so hitro ugotovili, da so ti še najtišji del predstave. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Družinskega kupejevskega CUV-ja na električni pogon, seveda. Lahko bi sicer sodili, da je to samo še ena variacija volkswagna ID.5, audija Q4 sportback in škode enyaqa, ampak nekaj so nas pa koncernski inženirji že naučili. Te čustva niso povezana samo z vročim španskim dizajnom.

Spoznajte tavascana in formulo E v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.