Bronco je na voljo v različnih izvedbah in številni uporabniki si ga predelujejo in dodelujejo po svoje, kar je še posebej smiselno ob zahtevnejših offroad podvigih, ki jih je štirikolesni pogon bronca absolutno zmožen. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Bronco je na voljo v različnih izvedbah in številni uporabniki si ga predelujejo in dodelujejo po svoje, kar je še posebej smiselno ob zahtevnejših offroad podvigih, ki jih je štirikolesni pogon bronca absolutno zmožen. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Pisalo se je leto 1966, ko je Ford izdal TV-oglas, ki se začne s podivjanim konjem, nato pa s skokom terenca, v katerem dama na sovozniškem sedežu, seveda brez kakšnega varnostnega pasu, še najbolj skrbi za to, da ji ne odpihne klobuka. Gre za oglas za Fordov model bronco, ki je takrat nastal kot konkurent jeepu CJ-5 in toyoti landcruiser. Ta avtomobil je domoval čez lužo – na ameriškem trgu – in enako je veljalo tudi za štiri generacije, ki so mu sledile.

Evropejci na drugi strani ta avtomobil poznamo predvsem po nastopu v številnih ameriških filmih, TV-serijah in videospotih. Šele ob obuditvi modela s šesto generacijo pa lahko bronca prepoznamo tudi na evropskih cestah. Moram priznati, da mi je res všeč, kako se je tokrat Ford z dizajnom na sodoben način poklonil originalu. To je razvidno predvsem na maski z velikima okroglima žarometoma ter tem velikim napisom.

V Avtomobilnosti smo testirali različico z oznako Outer banks, ki prinaša nekoliko elegantnejšo podobo avtomobila, brez robustnih, črnih plastičnih blatnikov in ogledal, ki pridejo zelo prav sploh tedaj, ko naletimo na recimo nepričakovano štrlečo vejo, ki kaj hitro naredi kakšno prasko. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
V Avtomobilnosti smo testirali različico z oznako Outer banks, ki prinaša nekoliko elegantnejšo podobo avtomobila, brez robustnih, črnih plastičnih blatnikov in ogledal, ki pridejo zelo prav sploh tedaj, ko naletimo na recimo nepričakovano štrlečo vejo, ki kaj hitro naredi kakšno prasko. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Neukročen konj

Da ne bi bilo dileme, da gre za nadaljevanje več kot polstoletne zgodbe, je Ford novega bronca tudi primerno označil z nekaterimi zanimivimi detajli. Prvi je letnica 1966 na prednjem steklu, v notranjosti pa najdemo ploščico, ki govori, da ta avtomobil resnično prenaša ameriški avtomobilski duh k nam v Evropo. Piše "designed, engineered, built in Michigan". In ne nazadnje ima tudi emblem neukročenega konja. Tako kot original je tudi zadnja generacija bronca popolnoma škatlaste oblike, kar priča, da gre za pravega terenca in ne le mestnega.

Kot se za pravega terenca spodobi, je bronco postavljen na trdno in vzdržljivo letvasto šasijo, premagovanje zahtevnejših terenov pa mu v primeru našega testnega avtomobila omogoča klasični – mehanski štirikolesni pogon. Pogon v osnovi deluje v dvokolesno gnanem načinu, v štirikolesnem načinu, v način low range pa prestavimo s pomočjo gumbov na sredinski konzoli. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Kot se za pravega terenca spodobi, je bronco postavljen na trdno in vzdržljivo letvasto šasijo, premagovanje zahtevnejših terenov pa mu v primeru našega testnega avtomobila omogoča klasični – mehanski štirikolesni pogon. Pogon v osnovi deluje v dvokolesno gnanem načinu, v štirikolesnem načinu, v način low range pa prestavimo s pomočjo gumbov na sredinski konzoli. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

V notranjost se zlahka povzpnemo po zaslugi močnih ročajev in prav nič ne bo narobe, če se ob kakšni terenski avanturi vanjo povzpnemo z blatnimi čevlji ali pa umazanimi rokami.
Notranjost bronca ima zelo robustno zasnovo, ki daje takoj vedeti, da imamo opravka s terenskim vozilom, pa čeprav imamo na sredini seveda nepogrešljiv velik zaslon na dotik. Všeč nam je, da je Ford notranjost bronca opremil s številnimi velikimi fizičnimi gumbi, ki jih lahko uporabljamo tudi zunaj asfaltnih cest, ali pa če vozimo npr. z rokavicami.

V popolnoma digitalni dobi je Ford korak nazaj naredil tudi pri zaslonu pred voznikom, ki je v primerjavi z drugimi avtomobili te znamke precej osnoven. V ospredju je namreč analogni merilnik hitrosti, druge bistvene informacije za vožnjo pa se takole zelo poenostavljeno prikazujejo poleg njega.

Čeprav zadnji del podvozja tvori toga prema, se bronco tudi na asfaltu pelje presenetljivo suvereno. Podvozje zelo dobro požira velike luknje in močne udarce, kljub temu pa je seveda vselej precej tresljajev, obenem pa zaradi zasnove zunanjosti v kabino prihaja tudi precej piša vetra. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Čeprav zadnji del podvozja tvori toga prema, se bronco tudi na asfaltu pelje presenetljivo suvereno. Podvozje zelo dobro požira velike luknje in močne udarce, kljub temu pa je seveda vselej precej tresljajev, obenem pa zaradi zasnove zunanjosti v kabino prihaja tudi precej piša vetra. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Šestvaljni motor edina izbira

V nasprotju s športno vožnjo si pri terenski vožnji sedež praviloma nastavimo višje, predvsem zato, da lahko pred seboj dobro vidimo pot in morebitne ovire. In v broncu je preglednost po zaslugi visokega sedenja precej dobra, pa čeprav pred sabo občudujemo ta mogočen pokrov motorja, ki ob vožnji prav tako pričara del nekako ameriške vozniške izkušnje. Če naprej prek pokrova ne vidimo dobro, pa nam je lahko v pomoč preprost pritisk na gumb, ki vključi prednjo kamero. Visoko se v broncu sedi tudi na zadnji klopi. Z bronca lahko odstranimo skoraj vse zunanje dele. Najprej strešne panele, kar gre precej preprosto po zaslugi zaponk. Vrata so brez okvirja in to pomeni, da lahko tudi vrata odstranimo v celoti, ampak za to potrebujemo orodje in več časa.

Edina stvar, ki sem jo med vožnjo tega avtomobila pogrešal, sta obvolanski ročici, s katerima bi lahko menjal prestave 10-stopenjskega menjalnika. Bronco namreč nudi način M – torej ročni način, a prestavljanje s tem gumbom na prestavni ročici resnično ni intuitivno. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Edina stvar, ki sem jo med vožnjo tega avtomobila pogrešal, sta obvolanski ročici, s katerima bi lahko menjal prestave 10-stopenjskega menjalnika. Bronco namreč nudi način M – torej ročni način, a prestavljanje s tem gumbom na prestavni ročici resnično ni intuitivno. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

V prtljažni prostor bronca dostopamo prek dvodelnih vrat, najzanimivejši element pa je čvrsta polica, ki jo preprosto izvlečemo, da dobimo priročno sedišče ob kakšnem izletu v naravo.

Bronca, ki je na voljo v Sloveniji, lahko poganja le en razpoložljiv motor. Gre za 2,7-litrski bencinski šestvaljnik, ki je podprt z dvema turbo polnilnikoma in tako razvije največ 246 kilovatov moči. Po zaslugi šestih valjev ta motor ponuja zelo prijetno zvočno kuliso, no, po zaslugi 560 Nm navora pa ob silovitem pritisku na stopalko za plin tudi precej močno pospeši.
Športni karakter motorja mora biti ob razmisleku o nakupu tega avtomobila seveda odločilen, saj ekonomičnost tukaj vsekakor ni v ospredju. Če že želite, se ob zelo umirjeni vožnji vozite z okoli 10 litri porabljenega goriva na 100 prevoženih kilometrov, ob za ta avtomobil primerni vožnji pa bo poraba goriva prej segla proti 13 litrom.

Še več o tem zanimivem avtomobilu pa v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost.