Aiways U5 je opremljen z baterijo s kapaciteto 63 kWh, ki po standardih WLTP zagotavlja do 410 kilometrov dosega. Omogoča tudi hitro polnjenje. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Aiways U5 je opremljen z baterijo s kapaciteto 63 kWh, ki po standardih WLTP zagotavlja do 410 kilometrov dosega. Omogoča tudi hitro polnjenje. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Ali veste, kako se po kitajsko reče ljubezen? Zelo preprosto – “ai”, v Avtomobilnosti pa smo vozili električni SUV Aiways.

Aiways pomeni "ai is on the way", torej "ljubezen je na poti". Dolgo pot od Kitajske do Slovenije je opravil aiways U5, prvi model zelo mlade kitajske znamke. Aiways je ustanovil Fu Quian, nekdanji kitajski šef Volva, s kolegom Gu Fengom, in to se je zgodilo v Šanghaju šele leta 2017.

To ni nizkocenovnik

To je sodobni električni SUV in ni nizkocenovnik. Pri nas je, ko odštejete subvencijo za električna vozila, U5 na voljo za približno 40 tisoč evrov. Ta avto je pri nas na voljo le z najvišjo ravnjo opreme.

Kabina je zelo digitalna. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Kabina je zelo digitalna. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Ta SUV ima sodobni videz. Po našem mnenju to ni kakšen oblikovalski presežek, a verjemite, da vas med vožnjo vseskozi spremljajo pogledi mimoidočih. V resnici je še bolj zanimivo v notranjosti. Ima na primer zanimiv volanski obroč, ki je nekoliko nenavadne, oglate oblike in množico zaslonov. Če smo natančni, ima kar pet posamičnih zaslonov. Materiali in kakovost izdelave so na popolnoma zadovoljivi ravni.

Področje, na katerem kitajske inženirje čaka še nekaj dela, so asistenčni sistemi. Zatakne se predvsem pri delovanju sistema iDrive, ki združuje aktivni tempomat ter sistem za zadrževanje vozila v voznem pasu. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Področje, na katerem kitajske inženirje čaka še nekaj dela, so asistenčni sistemi. Zatakne se predvsem pri delovanju sistema iDrive, ki združuje aktivni tempomat ter sistem za zadrževanje vozila v voznem pasu. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Za košarkarje

Področje, na katerem aiways U5 blesti, je prostornost na zadnji klopi. To prednost prinaša električna zasnova. Prostornost je res osupljiva, upamo si celo trditi, da v svojem razredu postavlja novo merilo. Ob postavljeni zadnji klopi ima v prtljažniku 432 litrov prostornine, kar je nekako povprečno, imamo pa na voljo dvojno dno s posebnimi predalčki, ki pridejo prav za drobnarije.

Kaj pa Aiways U5 kot električno vozilo? Na voljo imamo baterijo s kapaciteto 63 kilovatnih ur, motor z močjo 150 kilovatov pa poganja izključno prednji kolesni par.

Podrobno o tem zanimivem kitajskem električnem SUV pa v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.