Zdajšnji tipo je od prvotnega povsem drugačen. Če je prvotni navduševal z obliko in zmogljivostmi, je zdajšnji predvsem racionalen in gospodaren. Na koncu pa ne gre prezreti niti cenovne dostopnosti, ki je morda njegov največji adut. Foto: MMC RTV SLO/Nejc Erjavec
Zdajšnji tipo je od prvotnega povsem drugačen. Če je prvotni navduševal z obliko in zmogljivostmi, je zdajšnji predvsem racionalen in gospodaren. Na koncu pa ne gre prezreti niti cenovne dostopnosti, ki je morda njegov največji adut. Foto: MMC RTV SLO/Nejc Erjavec

V začetku devetdesetih let prejšnjega stoletja so na slovenskih cestah sicer še kraljevali Zastavina yugo in stoenka, pa Renaultova katrca, a jim je družbo že delalo nekaj za takratne čase sodobnih avtomobilov, tudi Fiatovih.

Ob zimzeleni pandi je bil v takratnih časih zelo in tudi mali uno, vsi pa smo pogledovali k večjemu modelu fiatu tipu. Ta je bil na voljo v številnih različicah, mladeničem pa so se sline cedile predvsem ob modelu 2.0 sedicivalvole, ki je bil s 109 kW, kar preračunano pomeni 148 konjskih moči, v takratnih časih celo hitrejši od golfa GTI.

Čeprav so originalnega tipa izdelovali zgolj sedem let, se zdi, da je bil na slovenskih cestah prisoten ne leta, temveč desetletja. Natanko 20 let po tem, ko so ga prenehali izdelovati, so ga Italijani leta 2015 ponovno obudili, a proizvodnjo preselili v Turčijo.

Ni pretirano zmogljiv, a je po drugi strani nadpovprečno gospodaren. Največja hitrost je sicer res 200 km/h, a je pospešek z mesta do 100 km/h daljši od desetih sekund. Foto: MMC RTV SLO/Nejc Erjavec
Ni pretirano zmogljiv, a je po drugi strani nadpovprečno gospodaren. Največja hitrost je sicer res 200 km/h, a je pospešek z mesta do 100 km/h daljši od desetih sekund. Foto: MMC RTV SLO/Nejc Erjavec

Nov multimedijski sistem

Res je, da osnovna limuzinska različica novodobnega tipa v Evropi ni uspela, sta pa zato petvratna in karavanska različica in od lani je na voljo tudi kot cross. Pri Fiatu mu sicer pravijo križanec, a v resnici je le malce predelan običajni tipo. Od lani je tudi osvežen, da ostaja v koraku s časom.

Notranjost nekako sledi zunanjosti, ni presežkov, pa tudi večjih zamer ne. Če vemo, da je na voljo za precej ugodno ceno, bi notranjost lahko označili celo za povsem spodobno. Novi sedeži bi sicer lahko nudili več bočne opore, a po drugi strani tipu cross hitra vožnja niti ne ugaja najbolj. Novi merilniki so preprosti, a ponujajo vse informacije ki jih voznik potrebuje. Pohvaliti pa velja nov radio oziroma zabavno-informacijski sistem z 10,25-palčnim zaslonom, občutljivim na dotik.

Testna poraba je bila le nekaj malega več kot šest litrov za 100 prevoženih kilometrov. Foto: MMC RTV SLO/Nejc Erjavec
Testna poraba je bila le nekaj malega več kot šest litrov za 100 prevoženih kilometrov. Foto: MMC RTV SLO/Nejc Erjavec

Deluje odlično, upravljanje z njim je enostavno in logično, ponuja pa tudi Apple CarPlay in Android Auto.

Za pogon v testnem avtomobilu je skrbel 1,6-litrski turbodizel, ki se povsem ujema s filozofijo avtomobila.

Kako smo ga ocenili, izveste ob ogledu videoreportaže iz oddaje Avtomobilnost.