Električna odzivnost je vsekakor prednost, ki jo hitro začutiš. Na spolzkem pa pride do izraza tudi to, da lahko e4force pogon ves razpoložljiv navor po potrebi dodeli tudi zgolj enemu samemu kolesu. Na način, kakršnega poznamo že iz mehanskih pogonov. Foto: Nissan
Električna odzivnost je vsekakor prednost, ki jo hitro začutiš. Na spolzkem pa pride do izraza tudi to, da lahko e4force pogon ves razpoložljiv navor po potrebi dodeli tudi zgolj enemu samemu kolesu. Na način, kakršnega poznamo že iz mehanskih pogonov. Foto: Nissan

Tisočkrat boljši, ne samo stokrat boljši, je e4orce od klasičnih 4x4 pogonov. In če to izjavijo pri znamki, ki ima toliko izkušenj in znanja iz afriških, azijskih, avstralskih puščav, step, savan in drugih brezpotij, kot ga ima Nissan, potem je ta podatek treba vzeti zelo resno. V Avtomobilnosti smo skušali definirati, kaj sploh pomeni boljši?
Pod drobnogled smo vzeli številko deset tisoč. Deset tisočkrat v sekundi lahko svoje delovanje spremenita dva elektromotorja v Nissanovem e4force pogonu. Zakaj je to sploh pomembno?

Več udobja za potnike zadaj

Če imamo avto s spredaj nameščenim motorjem, ki dovaja energijo sprednjim in zadnjim kolesom, je energijo motorja treba nekako spraviti na zadnja kolesa, mehansko. Prek kovine in zobnikov ter zglobov, se pravi prek elementov, ki zasedejo prostor, tudi v kabini. Po navadi to ovira sredinskega potnika zadaj. S tem ko imamo motorje blizu koles, to odpade, kolesa so povezana prek žičk. Poleg tega je baterija zdaj za tretjino tanjša kot pri leafu, ali pa pri električnem avtu prvih generacij. In to spet koristi še zlasti potnikom na zadnjih sedežih.

Štirikolesni pogon prek žic Nissan ponuja v dveh modelih, v stoodstotno električni ariyi, pa tudi v x-trailu e-power, torej v še enem družinskem avtu, ki vozi na elektriko. Foto: Nissan
Štirikolesni pogon prek žic Nissan ponuja v dveh modelih, v stoodstotno električni ariyi, pa tudi v x-trailu e-power, torej v še enem družinskem avtu, ki vozi na elektriko. Foto: Nissan

Pogon smo preizkušali v Andori, na 2.400 metrih nadmorske višine, kjer se sneg obdrži tudi takrat, ko v dolini že skopni in se naokoli sprehajajo že samo v puloverjih. Bili smo na najvišje ležečem dirkališču na svetu, in tukajšnja steza je drseča površina vso mrzlo polovico leta. Razmeroma kratka, kilometer dolga steza, s sedmimi ovinki. In na teh ovinkih lahko dirkač pokaže, kako velik mojster je. Mimogrede, tukaj je pred leti užival stara leta po upokojitvi od formule ena Alain Prost.

Nissan velja za enega od pionirjev električne mobilnosti. Foto: Nissan
Nissan velja za enega od pionirjev električne mobilnosti. Foto: Nissan

Tokrat nismo preizkušali svojih dirkaških meja, ampak koliko zmore Nissanov električni štirikolesni pogon v ovinkih na ledu in snegu. Podrobno so nam ga predstavili tudi Nissanovi tehnični strokovnjaki.

Vabljeni k ogledu video reportaže iz oddaje Avtomobilnost.