Novi land cruiser se osredotoča na tradicionalne vrednote, ki zagotavljajo kakovost, trpežnost in zanesljivost v najtežjih voznih razmerah. Foto: Toyota
Novi land cruiser se osredotoča na tradicionalne vrednote, ki zagotavljajo kakovost, trpežnost in zanesljivost v najtežjih voznih razmerah. Foto: Toyota

Novi land cruiser ohranja klasično robustno konstrukcijo karoserije na okvirju in po vzoru večjega land cruiserja 300, ki ni na voljo v zahodni Evropi, povzema platformo GA-F, ki je ključna za izboljšanje terenskih zmogljivosti. Pri Toyoti pravijo, da je novinec okretnejši, hkrati pa ponuja več udobja pri vožnji po običajni cesti.

Novi okvir je za 50 odstotkov bolj tog, skupna togost karoserije in okvirja pa je večja za 30 odstotkov. Vse to pripomore k boljši odzivnosti, vodljivosti in udobju v vožnji, so prepričani Japonci, ki poudarjajo še izboljšano osnovno zmogljivost vzmetenja, zlasti zaradi zagotavljanja povečane artikulacije koles, kar je ključni dejavnik pri terenski vožnji.

Novi model je sploh prvi land cruiser s sistemom električnega servovolana (EPS), ki zmanjšuje učinek povratnega udarca, ki lahko nastane pri vožnji po grobi površini. Hkrati pa zagotavlja neposrednejše in bolj tekoče krmiljenje ter preprostejše manevriranje pri vseh hitrostih.

Novinec združuje legendarno terensko zasnovo s številnimi sodobnimi tehnologijami, ki zagotavljajo izjemne zmogljivosti na zahtevnih terenih in običajnih cestah. Foto: Toyota
Novinec združuje legendarno terensko zasnovo s številnimi sodobnimi tehnologijami, ki zagotavljajo izjemne zmogljivosti na zahtevnih terenih in običajnih cestah. Foto: Toyota

Prvič je Toyota ponudila možnost odklopa sprednjega stabilizatorja, kar zagotavlja še boljše terenske zmogljivosti. Tehnologija SDM (stabilizator z mehanizmom za odklop) je Toyotina novost in vozniku omogoča spreminjanje statusa stabilizatorja prek stikala na armaturni plošči. Tovrstna prilagodljivost omogoča boljše vozne lastnosti na slabih cestah in več udobja ter lažje upravljanje pri vožnji po običajni cesti.

Novi pogonski sklopi

V zahodni Evropi bo novi land cruiser predstavljen z 2,8-litrskim turbodizelskim pogonskim sklopom. Proizvede 204 konjske moči (150 kW) in je usklajen z novim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, kar mu zagotavlja dovolj moči za vleko 3500-kilogramskega tovora. Pozneje, na začetku leta 2025 bo na voljo elektrificirani pogonski sklop, ki združuje dizelski motor z 48-voltno blago hibridno tehnologijo.

Predprodaja se bo za evropske stranke začela oktobra, prve dobave vozil pa pričakujejo v prvi polovici leta 2024.